۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶
کد خبر: 82247853
T T
۰ نفر
روغن هسته انگور داراي خواص درماني و دارويي است

شيراز- ايرنا- مدير نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي فسا گفت: روغن هسته انگور از جمله روغن هايي است كه علاوه بر خواص با ارزش تغذيه اي، داراي خواص درماني و دارويي شفابخش است.

زهرا مجدي، چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: روغن هسته انگور از قلب و عروق بدن در مقابل خطر ابتلا به تصلب شرايين يا گرفتگي رگ ها (آرترواسكلروزيس) محافظت مي كند.
وي بيان داشت: حفظ فشار خون در سطح متعادل و كاهش تشكيل لخته خون، كاهش خطر ابتلا به سرطان، كمك به طراوت و شادابي پوست وساير بافت هاي بدن و كمك به سلامت چشم از ديگر خواص روغن هسته انگور است.
مجدي اظهار كرد: روغن هسته انگور علاوه بر تعمير و تقويت بافت هاي پيوندي به سلامت پروتئين كلاژن سلول هاي بنيادي و فعاليت آنزيم ها نيز كمك مي كند.
او گفت: روغن هسته انگور، خوش طعم و ايده آل براي آماده كردن غذاهاي سرد و گرم است و براي تهيه ماده اوليه اين روغن كشت مخصوصي صورت نمي گيرد بلكه از هسته انگورهايي كه براي آبگيري و سركه استفاده شده اند استخراج مي شود.
مدير نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي فسا گفت: دندانپزشكان مصرف انگور و هسته آن را در سلامت دندان و لثه بسيار موثر مي دانند زيرا آنتي اكسيدان موجود در آن از خراب شدن دندان ها جلوگيري مي كند و موجب مي شود لثه ها سفت و صورتي باقي بمانند.
خبرنگار: سهيلا شيباني نژاد ** انتشار دهنده: پرويندخت پاردسويي شيرازي
7375 /6118

سرخط اخبار استان‌ها