۲ اسفند ۱۳۹۵، ۲۱:۰۴
کد خبر: 82438343
T T
۰ نفر
آمادگی برای جذب سرمایه‌ گذاران آذری در استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و كشاورزی اردبیل گفت: استان اردبیل آماده جذب سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان بوده و این حضور می تواند به توسعه اقتصادی استان كمك كند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی اردبیل ، حسین پیرموذن دوشنبه شب افزود: در سال ‌های اخیر با درایت دولت تدبیر و امید توسعه روابط ایران با كشورهای همسایه گسترش یافته و زمینه همكاری های اقتصادی با این كشورها مناسب تر شده است.
وی گفت: بدنبال سفر چند ماه اخیر هیات عالی ‌رتبه استان اردبیل به روسیه و آذربایجان شاهد حضور هیات‌ های عالی ‌رتبه این كشورها در استان اردبیل هستیم و در روزهای آینده نیز بر همین اساس وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان به اردبیل سفر می‌ كند.
پیرموذن بازار اصلی صادرات برای تجار و بازرگانان اردبیل را كشور آذربایجان دانست و تشریح كرد: با توجه به روابط مناسب و گرم دو كشور ایران و آذربایجان همچنان افق روشنی برای افزایش مناسبات دو كشور پیش بینی می شود.
عضو هیات‌ رییسه اتاق ایران اظهار داشت: با توجه به اینكه اولویت دولت یازدهم در استان اردبیل بر توانمندی اقتصادی و جذب سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی است انتظار می‌رود در قالب هیات ‌های مختلف خارجی كه وارد كشور می‌ شوند بتوان یك تعامل سازنده با شركای تجاری در بستر رشد و توسعه اقتصادی امیدبخش فراهم كرد.
استان اردبیل دارای 380 كیلومتر مرز مشترك با جمهوری آذربایجان می باشد. استان اردبیل بیشترین صادرات خود را به این جمهوری دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6018

سرخط اخبار استان‌ها