۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۵
کد خبر: 81690111
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: امنیت از اركان مهم توسعه محسوب می‌شود

شهركرد – ایرنا – رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: امنیت یكی از اركان مهم توسعه و اقتصاد به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، مجید جلیل سرقلعه، روز سه شنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری كه با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، افزود: امنیت از جنبه‌های داخلی، استانی، منطقه‌ای و جهانی دارای اهمیت است.

وی تأكید كرد: در برخی از كشورها، امنیت داخلی در اولویت قرار دارد و از این طریق، می‌توانند به امنیت منطقه‌ای و جهانی نیز دست پیدا كنند.

جلیل سرقلعه افزود: رفاه عمومی و رضایتمندی مردم، دو عامل مهم در دستیابی و تحقق امنیت استانی محسوب می‌شود.

وی تصریح كرد: برای رسیدن به رفاه عمومی و رضایتمندی مردم، توجه به عرصه‌های حمل و نقل، گردشگری، سلامت، بهداشت، درمان، آبرسانی شهری و روستایی و تكمیل پروژه‌های نیمه تمام ضرورت دارد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: توجه به موضوع آب باید به عنوان یكی از اولویت‌های كاری مسوولان قرار گیرد تا به چالش تبدیل نشود.

وی اضافه كرد: استاندار و مسوولان چهارمحال و بختیاری باید در هیات دولت مورد حمایت ویژه تری قرار بگیرند.

جلیل سرقلعه گفت: باید از اتحاد و همدلی موجود بین مسوولان برای تبدیل چالش‌ها به فرصت استفاده شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به جمع بندی مذاكرات هسته‌ای اشاره و اظهار كرد: متن جامع تواقفنامه هسته‌ای، امروز به مجلس شورای اسلامی رسید.

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فضای حاكم بر مجلس شورای اسلامی مناسب است و باعث به سرانجام رسیدن این موضوع می‌شود.

وی عنوان كرد: مذاكرات هسته‌ای با گروه 1+5 بی‌نظیر بود و به دنبال آن، بالاترین جایگاه منطقه‌ای به ایران رسید.

جلیل سرقلعه یادآور شد: بهبود اقتصاد ایران نتیجه مذاكرات و پیروزی هسته‌ای است.

رییس كل دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: اداره كل اطلاعات استان، نقش مهمی در كاهش وقوع جرم و امنیت بالای این استان داشته است.

سید عبدالله موسوی اظهار داشت: این استان، اكنون جزو استانهای امن كشور محسوب می‌شود.

وی تأكید كرد:مدیریت مطلوب در بخشهای مختلف چهارمحال و بختیاری باعث دستیابی به توفیقات مناسب در مسائل امنیتی استان شده است.

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: این استان در زمینه كاهش وقوع جرم جزو استانهای آخر و در زمینه شاخص‌های امنیتی، جزو استانهای برتر كشور است.

نورعلی یاری تصریح كرد: برخورد جدی، قاطع و قانونی با سارقان، خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان پرخطر از عوامل اصلی ایجاد امنیت بالا در چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: رعایت اخلاق اسلامی و حقوق شهروندی از مهمترین اولویت‌های نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود.

یاری اضافه كرد: به همین منظور، سال گذشته، نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری، رتبه دوم كشور در زمینه امنیت اخلاقی را به خود اختصاص داد.

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: با مدیریت صحیح مسوولان امنیتی، برخی از بحرانهای اجتماعی در استان به فرصت تبدیل شده‌ است.

وی بیان كرد: اكنون هیچگونه خلأ امنیتی در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.

یاری ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در سال 1393 نسبت به سال قبل از آن در حوزه تصادف جاده‌ای 14 درصد كاهش و در زمینه سرقت 3درصد كاهش و در زمینه كشف مواد مخدر 13 درصد رشد داشت.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری هم در این جلسه گفت: درایت مدیران ارشد استان و مجموعه اداره كل اطلاعات، نقش مهمی در افزایش امنیت عمومی این استان ایفا كرده است.

سردار رضا محمدسلیمانی اضافه كرد: مجموعه مدیران چهارمحال و بختیاری برای توسعه سریعتر و پیشرفت مطلوبتر این استان، كمر همت را بسته‌اند و در این مسیر، توجهی به نظرات شخصی و سلیقه‌های سیاسی ندارند.

وی یادآور شد: تیپ مستقل 44 قمر ینی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، در دوران دفاع مقدس نقش بسیار تأثیرگذاری در شكست دشمن بعثی داشت و اكنون نیز می‌تواند در جبهه سازندگی و پیشرفت كشور و استان، موفق و اثرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، در شورای اداری چهارمحال و بختیاری، مدیركل قبلی اداره اطلاعات چهارمحال و بختیاری تودیع و مدیركل جدید معرفی شد.

7362 /6027/

سرخط اخبار استان‌ها