۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۲
کد خبر: 82109473
T T
۰ نفر
واحد توليدي 40 هزار تني خوراك دام در مرند بهره برداري شد

تبريز- ايرنا - همزمان با هفته جهاد كشاورزي ، واحد توليدي 40 هزار تني خوراك دام در زميني به مساحت 5850 متر مربع احداث با اعتبار هزينه شده 27 ميليارد ريال بهره برداري شد.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان، معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان مرند در آيين افتتاح اين واحد توليدي گفت: كشاورزي ركن اصلي اقتصاد و بازار كشور است .
محمدتقي كرمي با اشاره به خودكفايي كشور در حوزه گندم گفت: متاسفانه در طول چند سال گذشته واردات گندم با حجم بالا در كشور صورت گرفته كه دولت تدبير و اميد عزم جدي براي مبارزه با واردات گندم دارد .
وي با اشاره به اينكه در سال گذشته 1.5 ميليون تن گندم وارد كشور شده است، گفت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته و عزم جدي دولت و همت فعالان كشاورزي در سالجاري خودكفا خواهيم شد .
كرمي با اشاره به نامگذاري سال توسط مقام معظم رهبري افزود: نامگذاري سال توسط رهبر معظم انقلاب به نام « اقتصاد مقاومتي، اقدام وعمل» نشان از توجه رهبري به مساله اقتصاد دارد .
وي اظهار داشت: از نگاه رهبر معظم انقلاب جبهه اصلي ما جبهه توليد و اقتصاد است و اگر چنين نباشد ناخودآگاه در برابر دشمنان به زانو درخواهيم آمد و مساله اقتصاد در هر كشوري جزء مسائل حياتي و اصلي آن كشور است .
كرمي با اشاره به اينكه 40 درصد خوراك دام و طيور شهرستان مرند در خود شهرستان توليد مي شود، گفت: اگر بخواهيم در دنيا حرفي براي گفتن داشته باشيم بايد اقتصاد خود را تقويت كنيم .
اين واحد توليدي با ظرفيت سالانه 40 هزار تن با اشتغال زايي 28 نفر، پنجمين واحد توليدي خوراك دام در شهرستان مرند است .
3071/518

سرخط اخبار استان‌ها