معاون استاندار آذربايجان شرقي:توجه به ظرفيت‌هاي كشاورزي و معدني در ارتباطات بين‌المللي ضروري است

تبريز - ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري آذربايجان شرقي بر ضرورت توجه به ظرفيت‌هاي كشاورزي و معدني آذربايجان شرقي در ارتباطات بين‌المللي تاكيد كرد.

علي نواداد شامگاه يكشنبه در ديدار با سركنسول فدراسيون روسيه در رشت، با اشاره به همكاري‌هاي مشترك اقتصادي ايران و روسيه گفت: ارتقاي سطح اين همكاري‌ها در دستور كار ما قرار دارد.
وي با اشاره به تاثيرات مثبت اقتصادي برجام خاطرنشان كرد: در طول يك سال گذشته بيش از يك ميليارد و پانصد ميليون دلار سرمايه‌گذاري خارجي براي استان آذربايجان شرقي تصويب شده است.
نواداد، پتانسيل‌هاي برجسته اقتصادي استان از قبيل صنعت قطعه‌سازي، معدن و كشاورزي را مورد تاكيد قرار داد و افزود: زيرساخت‌هاي مناسبي براي سرمايه‌گذاري در استان آذربايجان شرقي وجود دارد و تمامي مديران ارشد استاني همكاري مناسبي در اين خصوص دارند.
وي، وجود منطقه آزاد ارس را يكي از قابليت‌هاي ويژه استان دانست و ادامه داد: در حال حاضر روزانه 20 تن گوجه‌فرنگي و خيار از اين منطقه به كشور روسيه صادر مي‌شود و اين صادرات قابل افزايش است.
سركنسول فدراسيون روسيه در رشت نيز در اين ديدار كه در محل استانداري آذربايجان شرقي ترتيب يافت بر افزايش همكاري‌هاي اقتصادي كشورش با اين استان تاكيد كرد.
كانستانتين آلكسي‌يف گفت: متاسفانه سطح همكاري‌هاي اقتصادي بين ايران و روسيه كمتر از همكاري‌هاي سياسي است و اين همكاري‌ها قابل افزايش را دارد.
خبرنگار: مينا بازگشا ** انتشار دهنده:محمد رستگار
6120/6183

سرخط اخبار استان‌ها