۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82234446
T T
۰ نفر

اسامي مواد غذايي بدون مجوز اعلام شد

۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82234446
اسامي مواد غذايي بدون مجوز اعلام شد

تهران - ايرنا - سازمان غذا و دارو در اطلاعيه اي اسامي برخي واحدهاي توليد مواد غذايي بدون مجوز يا داراي اسناد بهداشتي جعلي را اعلام كرد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از سازمان غذا و دارو، بر اساس اين اطلاعيه آب آﻟﺒﺎﻟﻮ با نام تجاري ﺗﺮي جوﯾﺲ، پياز ﺳﺮخ ﺷﺪه (ﻏﯿﺮ ﻣﻨﺠﻤﺪ) ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻏﺬاﯾﯽ ﺧﻮش با نام تجاري كارﻧﺎ، آﺑﻠﯿﻤﻮ با نام تجاري ﻓسا و آب ﻣﻌﺪﻧﯽ با نام تجاري ﻫﺰارﺑﻨﺪ از جمله محصولات غيرمجاز و تقلبي به شمار مي آيند.
همچنين ، پودر ژﻟه با نام تجاري tiara و آﺑﻤﯿﻮه ﺗﺨﻢ ﺷﺮﺑﺘﯽ با نام تجاريKOLLY هم به دليل جعل مستندات مورد نظر اداره كل نظارت و ارزيابي فرآورده‌هاي غذايي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو غير مجاز اعلام شد.
در اين اطلاعيه به ﻟﻮاﺷﮏ آﺑﻨﺒﺎﺗﯽ با نام تجاري ﻣﯿﻼد، ﮐﯿﮏ اﺳﻔﻨﺠﯽ با نام تجاري ﺗﺎپ رز، ﻧﻤﮏ و ﺳﻤﺎق ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪي ﯾﮑﻨﻔﺮه با نام تجاري ﻫﯿﺮاد ، ﺣﺒﻮﺑﺎت ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪي ﺷﺪه با نام تجاري ﺑﻠﻮچ آﻧﯿﻞ و ﭘﺸﻤﮏ ﻟﻘﻤﻪ اي ﺑﺎ روﮐﺶ ﮐﺎﮐﺎﺋﻮ با نام تجاري ﺣﺎج اﮐﺒﺮ ﺗﺒﺮﯾز به عنوان فرآورده هاي غير مجاز و تقلبي اشاره شده است.
روابط عمومي سازمان غذا و دارو از افرادي كه محصولات نامبرده را در سطح عرضه مشاهده مي‌كنند، خواست معاونت‌هاي غذا و داروي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور را مطلع كنند تا نسبت به جمع‌آوري آنها اقدام شود.
همچنين شماره تلفن 66405569 روابط عمومي سازمان غذا و دارو آماده دريافت اسامي مكان‌هاي عرضه فرآورده‌هاي غير مجاز است.
اجتمام**1776**1569** خبرنگار:ليلا خطيب زاده * دبير: علي حبيبي
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه