خبرگزاری کار ایران

رهبران کارگری خطاب به رئیس جمهور نیجریه: اعتراضات سیاسی نیست!

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۵۲۷

رهبر کنگره کارگران نیجریه گفت: رئیس جمهور با تحریف محتوای اعتراضات نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری چنلز نیجریه، کنگره اتحادیه‌های کارگری نیجریه (NTUC) به رئیس‌جمهور بولا تینوبو در پیامی اعلام کرد که ادعای سیاسی بودن اعتراضات اخیر اقتصادی و صنفی به افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت کذب است؛ زیرا این اعتراضات سیاسی نیست! 

نیجریه طی دو هفته اخیر صحنه اعتراضات پراکنده و پر تعداد اقشار مختلف مردم از کارگران و دانشجویان و سایر اصناف به سیاست‌های ریاضتی و تورم‌زای دولت و شوک به قیمت بنزین، گاز و نان و دیگر اقلام اساسی بوده است.

در پی این اعتراضات، روز پنجشنبه رئیس‌جمهور نیجریه از معترضان و اتحادیه‌های کارگری خواسته بود که «اعتراضات سیاسی» خود را متوقف کرده و منتظر انتخابات ریاست جمهوری بعدی (در سال ۲۰۲۷) بمانند و مسائل سیاسی را به شکل سیاسی حل کنند. 

فستوس اوسیفو، رئیس کنگره کارگری NTUC، در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور در شبکه‌های تلویزیونی چنلز در روز جمعه، گفت: اعضای اتحادیه‌های کارگری سیاستمدار نیستند و حق اعتراض صنفی و اقتصادی دارند. 

اوسیفو گفت: ما اتحادیه‌گرا هستیم و فعالیت صنفی می‌کنیم، این حق ماست که اعتراض کنیم و در قانون اساسی نیجریه این یک حق اساسی برای هر شهروند و فعال صنفی است. به ویژه اینکه ما عضو هیچ حزب سیاسی نیستیم. 

وی افزود: هدف نهایی ما رفاه مردم نیجریه و به ویژه کارگران این کشور است و این موضوع خارج از جدال‌های سیاسی میان احزاب است. دولت باید نسبت به عملکرد خود در زمینه افزایش قیمت غلات و بنزین پاسخگو باشد و از پاسخ نباید بگریزد. 

اوسیفو با تاکید بر این نکته که «ما فعالان اتحادیه‌های کارگری اهل معامله نیستیم!» گفت: هیچ توافقی با دولت برای پایان اعتراضات صورت نگرفته و مذاکرات موجود به معنای آن نیست که ما اهل معامله روی حقوق مردم و رفاه کارگران هستیم. 

این فعال صنفی با بیان اینکه «هیچ توافق و مذاکره‌ای هنوز به صورت رسمی در نیجریه میان دولت و تشکل‌های صنفی و احزاب صورت نگرفته» اظهار کرد: رئیس جمهور با تحریف محتوای اعتراضات نمی‌تواند به اهداف خود برسد!

گفتنی است، دیگر نمایندگان تشکل‌های کارگری نیز در مصاحبه‌هایی جداگانه، صحبت‌هایی مشابه «اوسیفو» را صرف‌نظر از اختلافات در شکل بیان اعتراضات مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز