۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۲۲:۰۶
کد خبر: 81952232
T T
۰ نفر

بسطام روي ريل توسعه حركت مي كند

۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۲۲:۰۶
کد خبر: 81952232
بسطام روي ريل توسعه حركت مي كند

شاهرود- ايرنا- بخش بسطام در شمال شهرستان شاهرود، از توانمنديهاي بالاي انساني، گردشگري ، كشاورزي و ميراث فرهنگي برخوردار است و با اجراي پروژه هاي عمراني و اقتصادي بر روي ريل توسعه حركت مي كند.

به گزارش ايرنا، اين بخش كه داراي حدود 50 هزار نفر جمعيت و 3100كيلومتر مربع وسعت است ، قطب كشاورزي و دامداري استان سمنان است و اجراي طرح هاي نوين در اين بخش ها بر گسترش كشاورزي و باغات آن تاثير گذار خواهد بود.
از آنجا كه اين امور از نگاه مسئولان شهرستان و استان پوشيده نيست ، پروژه هاي مهمي در اين خصوص در بسطام اجرا مي شود كه تعدادي از آنها روز شنبه در ششمين روز از ايام گرامي داشت دهه فجر ، با حضور معاون استاندار سمنان و جمعي از مسئولان و مردم بسطام به بهره برداري رسيد.
كشاورزي،دامپروري و گردشگري سه پايه اساسي ايجاد اشتغال پايدار در شمالي ترين بخش شهرستان شاهرود بوده و فرصت هاي بسياري براي ارائه خدمات در اين زمينه ها به وجود مي آورد.
در ششمين روز از دهه فجر چندين طرح عمراني و اقتصادي در بسطام به بهره برداري رسيد و در اين ميان شهرداري بسطام و جهاد كشاورزي شهرستان در رقابتي تنگاتنگ بر سر نشان دادن فعاليت هاي خود بودند.
جهاد كشاورزي اما با اختلاف كمي گوي سبقت را ربود تا ثابت كند بيشترين تعداد پروژه هاي دهه فجر امسال در حوزه كشاورزي و دامداري است.
در اين روز يك پروژه آبياري تحت فشار در روستاي گرجي با اعتبار سه ميليارد و 920 ميليون ريال در زميني به مساحت 68.3 هكتار به بهره برداري رسيد كه 44.7 هكتار آن براي باغات و مابقي از نوع باراني و به مزارع اختصاص دارد.
محمدرضا قاسمي مدير جهاد كشاورزي شهرستان در جريان افتتاح اين طرح ابراز اميدواري كرد، با توسعه و اجراي سامانه هاي نوين آبياري در شهرستان، گامي به سوي كاهش مصرف آب در اراضي كشاورزي و افزايش بازده آن ها برداشته شود.
همچنين روستاي ميغان كه رتبه نخست توليد شير در شهرستان را در اختيار دارد، شاهد بهره برداري از سه واحد توليدي پرورش گاو شيري هريك به ظرفيت 50 رأس و با مجموع اعتبار 21 ميليارد و 300 ميليون ريال بود.
شهرداري بسطام نيز با حضور فرماندار شهرستان شاهرود سامانه پرداخت الكترونيكي كارت هوشمند شهروندي 'بسطام كارت' را راه اندازي كرد.
همچنين نخستين گام ازمراحل پنجگانه مجموعه تفريحي دالاهو با اعتبار شش ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
اين مجموعه در زميني به مساحت هفت هكتار از سوي بخش خصوصي و با هزينه كل 30 ميليارد ريال در حال ساخت است.
آسفالت مسكن مهر خودساز بسطام نيز افتتاح شد. در اين طرح يك ميليارد و 650 ميليون ريال در راستاي زيرسازي، پياده رو سازي و آسفالت هزينه شده است.
شايد بتوان آغاز عمليات اجرايي مركز اورژانس 115 بسطام را از مهم ترين اتفاقات امروز به حساب آورد. در حالي كه سياست اصلي دولت تدبير و اميد اتمام پروژه هاي نيمه تمام در كشور است، تنها كلنگ اين دهه در اين شهر نمونه گردشگري و بين المللي به زمين زده شد. شهري كه تمام طرح هاي عمراني و اقتصادي خود را از سال گذشته تا كنون به اتمام رسانده است.
فرماندار ويژه شهرستان شاهرود احداث اين پايگاه را يكي از مطالبات به حق مردم منطقه دانست و اظهار داشت: قرار گرفتن اين شهر در مسير جاده ترانزيت بندر عباس به بندر امير آباد و مرز اينچه برون را يكي از دلايلي است كه علاوه بر نياز مردم روستاهاي اطراف، اهميت آن را دو چندان مي كند.
سيد محمد رضا هاشمي با بيان اينكه اين كار در راستاي طرح جامع تحول سلامت انجام مي گيرد، خاطر نشان كرد: تكميل و تجهيز بيمارستان فاطميه(س) شاهرود نيز رو به اتمام بوده و به زودي با حضور مسئولان كشوري به بهره برداري مي رسد.
وي با اشاره به سياست دولت در خصوص تكميل پروژه هاي نيمه تمام تأكيد كرد: اين تنها طرح سيستم اداري شهرستان و بر اساس خواسته مردم و مورد تأكيد مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است.
معاون استاندار سمنان يادآور شد: طرح هاي شهرداري بسطام نيز نيازي به اعتبارات دولتي نداشته و تمام پروژه هاي عمراني شهرداري بسطام نيز در سال جاري به اتمام رسيده است.
همچنين رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شاهرود كه اجراي طرح ها با سرعت بالا را در كارنامه خود دارد، گفت: عمليات ساخت اين پايگاه بلافاصله آغاز مي شود.
دكتر سيد عباس موسوي همچنين با اشاره به حساسيت هايي در خصوص كاربري صحيح اين زمين تأكيد كرد: با توجه به اين كه كاربري اين زمين تجاري-اداري است اما حاضر نيستيم براي نجات جان انسان ها، آسيبي به طبيعت و ساير جانداران بزنيم و قطع حتي يك درخت كمتر براي ما از اهميت بالايي برخوردار است.
روستاي قلعه نو خرقان نيز از اين سفر نيم روزه بي نصيب نمانده و از بهسازي بافت با ارزش اين روستا رونمايي شد.
مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان شاهرود با بيان اينكه اين طرح از سال 90 آغاز شده ، ابراز داشت: مجموع اعتبار اين پروژه سه ميليارد و 625 ميليون ريال و از محل اعتبارات ملي تأمين شده است.
سعيد رضا حسيني با بيان اينكه عمليات بهسازي در دو بخش اجرا شده خاطر نشان كرد: در اين خصوص 1050 متر مربع سنگفرش و ازاره، 800 متر مربع كاهگل و 1350 متر مربع نيز واش بتن اجرا شده است.
وي افزود: در مجموع پنج هزار متر مربع كف سازي و سه هزار و 800 متر مربع جداره سازي شده ست.
حضور مقام عالي دولت در جمع مردم روستاي ميغان و ديدار با خانواده هاي شهيدان نظريه و مهديي حسن ختام برنامه هاي صبح امروز بود. روستايي كه بالاترين افتخارش تقديم نزديك به 100 شهيد به انقلاب و ايران اسلامي است.
معاون استاندار سمنان با حضور در مسجد اين روستا ضمن تأكيد بر اينكه كارهاي انجام شده در برابر عظمت مردم آن ناچيز است، خاطر نشان كرد: مردم شريف اين ديار براي عزت و اقتدار ميهن خود بهاي زيادي پرداخت كرده اند.
سيد محمد رضا هاشمي بالاترين نعمت براي مسئولان را خدمت به مردمي دانست كه سرمايه هاي اصلي انقلاب هستند و گفت: بسياري از كشورها انقلاب كردند اما موفق به حفظ آن نشدنداما مردم ولايي ايران با اطاعت از رهبر كبير انقلاب در مقابل دشمنان ايستادند و امرو نيز گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامي هستند.
وي افزود: مردم با حضور پرشور خود در راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات هفتم اسفند مي توانند در حفظ اين نظام و انقلاب گام موثر ديگري بردارند.
معاون استاندار سمنان، پيروزي انقلاب اسلامي ايران به پرچم داري امام خميني(ره) را معجزه قرن خواند و ابراز داشت: بالاترين دستاورد اين انقلاب دو نعمت امنيت و ولايت است.
هاشمي نداشتن وابستگي در حوزه فرهنگي را دستاوردهاي بزرگ نظام عنوان و اضافه كرد: بنا به پيش بيني هاي امام راحل، ما اكنون انقلاب را به ديگر كشورها صادر كرده ايم كه بيداري اسلامي بزرگترين مصداق آن است.
وي با بيان اينكه يكي ديگر از بركات انقلاب تبديل شدن كشور به يك قدرت فرامنطقه اي و تأثير گذار است، خاطر نشان كرد: با وجود اينكه تنها 37 سال از عمر اين نظام مي گذرد، اكنون در اوج قدرت و عزت هستيم.
مقام عالي دولت در شهرستان كم شدن و قطع وابستگي ها در حوزه هاي مختلف اقتصادي، علمي و نظامي را افتخار ديگري عنوان و تأكيد كرد: در بسياري از موارد نيز همچون بخش درمان، پزشكان، متخصصان و كالاهاي توليدي ، صادرات كرده ايم.
هاشمي با اشاره به تقويت روحيه مبارزه، ايثار و مقاومت در برابر آمريكا تصريح كرد: امروزه ما موفق به احياي اسلام ناب محمدي و منزوي ساختن اسلام آمريكايي شده ايم.
وي با بيان اينكه در طي 200 سال گذشته بيش از يك ميليون متر مربع از خاك كشور بهب خاظر بي كفايتي حكام جدا شده، يادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس به خاطر رهبري ولي فقيه ، حتي يك وجب از ميهن عزيزمان را واگذار نكرده و برگ ديگري بر افتخارات خود افزوده ايم.
همچنين در جريان سفر امروز تعدادي از مردم منطقه مشكلات خود را با فرماندار شهرستان و مسئولان در ميان گذاشتند كه در اين بين مشكل آب شرب همچنان در صدر مطالبات قرار دارد.
بخش بسطام 34 روستا داشته و در شمال شهرستان شاهرود قرار دارد وشغل بيشتر اهالي آن كشاورزي و دامپروري است.
شهر بسطام مركز اين بخش هم حدود10 هزار نفر جمعيت دارد و در 6 كيلومتري شاهرود مركز شهرستان واقع شده است.
7359/6167

سرخط اخبار استان‌ها