معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با فرهنگ‌سازی تغذیه با شیر مادر می توان تعداد مرگ و میر نوزادان را تا حدود زیادی کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین  به نقل از وب دا ، دكتر علي‌اكبر سياري معاون بهداشت وزارت بهداشت در همايش تغذيه شير مادر در مركز طبي كودكان گفت: در گذشته اينكه ما پزشكان تغذيه انحصاري كودك با شير مادر را تا ۶ ماه قبول كنيم بسيار دشوار بود اما اكنون اين فرهنگ در كشور ما متداول شده است و شير مادر به عنوان ارزشمندترين ماده غذايي براي نوزاد پذيرفته شده است.
دكتر سياري درباره اهميت تغذيه با شير مادر گفت: مادري كه زايمان مي كند در ساعت اول بايد به نوزاد خود شير دهد اما به علت تمايل متخصصان و كارشناسان به سزارين، اين اقدام كمتر انجام مى شود.
وي با اشاره به نياز به آموزش و فرهنگسازى بيشتر در مورد اهميت تغذيه با شير مادر و زايمان طبيعي خاطرنشان كرد: البته در برنامه طرح تحول سلامت امكانات مناسبي براي اتاق هاى زايمان فراهم شده و اقدامات خوبي در زمينه زايمان طبيعي انجام شده و شاهد افزايش زايمان طبيعي در اين دوره بوده ايم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در پايان با اشاره به نقش تغذيه با شير مادر در كاهش مرگ و مير كودكان گفت: در حال حاضر سالانه ۲۲هزار تعداد مرگ در كودكان گزارش مي شود كه مى توان به كمك تغذيه صحيح با شير مادر در كاهش عوامل خطر بيولوژيك و مرگ و مير، گامى موثر برداشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =