۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۷
کد خبر: 82196615
T T
۰ نفر
30 استخر دومنظوره پرورش ماهي در سيستان به دستگاه هواده  مجهز شدند

زاهدان- ايرنا- مديركل شيلات سيستان و بلوچستان(آبهاي داخلي) گفت: منطقه سيستان شامل شهرستانهاي زابل، هيرمند، زهك، هامون و نيمروز داراي 900 باب استخر بتني و 100 هكتار استخر خاكي پرورش ماهي است كه بيش از 30 استخر آن امسال به دستگاه هاي هواده مجهز شدند.

محبعلي سيستاني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: تجهيز استخرهاي دومنظوره يادشده به دستگاه هواده با هدف افزايش توليد در واحد سطح از ابتداي سال تاكنون انجام شده است.
وي گفت: تجهيز استخرها به دستگاه هاي هواده با رويكرد استفاده از فناوري هاي جديد، توسعه مكانيزاسيون، ترويج هوادهي به همراه آموزش بهره برداران در حال انجام است.
وي با اشاره به مزيت دستگاه هاي هواده تصريح كرد: در استخرهاي پرورش ماهي با تراكم بالا، ميزان اكسيژن كاهش مي يابد به همين سبب و براي ايجاد حركت دوراني داخل استخر و توليد اكسيژن اين دستگاه ها نصب مي شود.
وي ادامه داد: دستگاه هواده با ايجاد حركت دوراني داخل استخر فضولات ماهي ها را به درون دريچه تهويه كه وسط استخر در نظر گرفته شده هدايت مي كند و باعث كيفيت بخشي به آب مي شود.
مدير كل شيلات سيستان و بلوچستان آبهاي داخلي تصريح كرد: يكي از محوري ترين رويكردهاي اين اداره كل ترويج استفاده از فناوري هاي جديد به منظور ارتقاي كمي و كيفي توليد آبزيان به وسيله پرورش دهندگان ماهي است.
وي ادامه داد: اين اداره همچنين با تشويق آبزي پروران به استفاده از دستگاههاي هواده توانسته پرورش دهندگان را به اهميت استفاده از اين دستگاه ها براي افزايش قابل ملاحظه توليد و كاهش مخاطرات در دوره پرورشي آشنا سازد.
مديركل شيلات سيستان و بلوچستان (آبهاي داخلي) گفت: براي كمك به آبزي پروراني كه پرورش متراكم ماهي را مد نظر دارند، تجهيز استخرهاي آنان به دستگاه هواده در اولويت اداره كل شيلات قرار دارد.
سيستاني اظهار داشت: از مجموع 900 باب استخر پرورش ماهي در منطقه سيستان حدود 50 استخر آن هشت ضلعي است.
وي تصريح كرد: استخرهاي هشت ضلعي از سال 94 به منظور پرورش ماهي در تراكم بالا نسبت به استخرهاي مربعي و دايره اي احداث شده است.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان به سبب گستردگي منابع آبي داراي 2 اداره كل شيلات در شمال و جنوب استان است كه اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان (آبهاي داخلي) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظيفه كنترل و حمايت از منابع آبي داخلي و اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهاي درياي عمان فعال هستند.
3213 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها