Iranian Agriculture News Agency

در مهرماه سال جاری

نشست ملی مواد مجاز در تماس با مواد غذایی برگزار می شود/ ادامه جلسات کارگروه های تخصصی بخش بسته بندی

مشاور برنامه های ارتقاء ایمنی سلامت اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به اهمیت موضوع بسته بندی و برچسب گذاری، سازمان غذا و دارو نگاه ویژه ای رادر این دو بخش داشته و برنامه های عملیاتی مربوطه به منظور حفظ و ارتقاء سلامت و ایمنی مصرف کننده را در دستور کار دارد.

نشست ملی مواد مجاز در تماس با مواد غذایی برگزار می شود/ ادامه جلسات کارگروه های تخصصی بخش بسته بندی


مشاور برنامه های ارتقاء ایمنی سلامت اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به اهمیت موضوع بسته بندی و برچسب گذاری، سازمان غذا و دارو نگاه ویژه ای را در این دو بخش داشته و برنامه های عملیاتی مربوطه به منظور حفظ و ارتقاء سلامت و ایمنی مصرف کننده را در دستور کار دارد .

به گزارش ایانا، سعید رضایی، مشاور برنامه های ارتقاء ایمنی سلامت اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در جلسه کارگروه تخصصی بخش بسته بندی گفت: جلسات کارگروه های تخصصی بخش بسته بندی به طور مرتب در حال برگزاری است .

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع بسته بندی و برچسب گذاری، سازمان غذا و دارو نگاه ویژه ای رادر این دو بخش داشته و برنامه های عملیاتی مربوطه به منظور حفظ و ارتقاء سلامت و ایمنی مصرف کننده را در دستور کار دارد .

رضایی در ادامه در خصوص بسته بندی محصولات اظهار داشت: با توجه به لزوم به روز رسانی ضوابط و ویژگی های مرتبط با سلامتی و هم اندیشی و تبادل اطلاعات بروز شده در کارگروه های تخصصی محصولات شامل پلیمری، کاغذ و مقوا، چند لایه های ترکیبی، زیست تخریب پذیرها، محصولات مادر و کودکو محصولات دهانی، جلسات منسجم و فشرده ای به صورت مجزا در سازمان غذا و دارو در حال برگزاری است .

مشاور برنامه های ارتقاء ایمنی سلامت اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: نتایج این جلسات که در نشست ملی " مواد مجاز در تماس با مواد غذایی و آرایشی"به همت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز اوایل مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد، در قالب دو مجموعه مبانی و تئوری و ویژگی ها و آزمون ها منتشر خواهد شد .

رضایی در پایان گفت: در کارگروه های تخصصی نمایندگان صنعت، دانشگاه و کارشناسان نظارت حضور دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید