۲۲ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۲۵
کد خبر: 82383541
T T
۰ نفر
تاكيد مدير جهاد كشاورزي اشكذر بر حفظ كاربري اراضي زراعي و باغي

يزد - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي اشكذر گفت: در جهت تداوم توليد و حفظ محصولات كشاورزي قانون حفظ كاربري اراضي زراعي و باغي از سوي جهاد كشاوري اجرا مي شود.

به گزارش ايرنا، عباس بشارتي روز چهارشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه شهرستان افزود: اگر اراضي كشاورزي اعم از زراعي و باغي در خارج از محدوده طرحهاي هادي روستايي و محدوده قانوني شهر ها و شهرك ها قرار گرفته باشد هر گونه ساخت و سازي با هر عنواني بايد با اخذ مجوز از سوي جهاد كشاورزي صورت گيرد در غير اين صورت پرونده اي براي متخلف صادر و به مراجع قضايي ارسال خواهد شد.
مدير جهاد كشاورزي اشكذر يا آور شد: دستگاه هايي كه نسبت به خدمات زير بنايي ساخت و سازها اعم از گاز ، آب ، برق و تلفن بدون مجوز اقدام نمايند متخلف هستند كه در مرحله اول به مدت شش ماه تا يك سال محكوم به انفصال از خدمات دولتي و در صورت تكرار اين انفصال به صورت دائم صورت مي گيرد.
وي افزود: چنانچه شهرداري ها، دهياري ها و بخشداري ها بدون مجوز تغيير كاربري كه توسط كميسيون تشكيل شده درجهاد كشاورزي مجوزي را صادر نمايند به تشخيص دادگاه هاي صالحه ضمن ابطال مجوزبه جزاي نقدي يك تا سه برابر بهاي اراضي زراعي و باغي به قيمت روز زمين محكوم و در صورت تكرار به انفصال دائم از خدمات دولتي محكوم مي گردند.
بشارتي اظهار داشت: قانون حفظ كاربري اراضي زراعي و باغي يك تكليف قانوني است كه هر يك از كارمندان جهاد كشاورزي در هر كجاتغيير كاربري را مشاهده نمودند مكلف به ارائه گزارش و پيگيري قانوني هستند.
وي خاطر نشان كرد: روستائيان نيازمند به زمين براي ساخت و ساز اگر با كمبود زمين در حوزه روستايي خود رو به رو هستند بايد توسط شورا و دهياري درخواستي به بنياد مسكن ارائه و از آن طريق زمين مورد نياز براي ساخت و ساز را در اختيار گيرند.
مركز شهرستان اشكذر در 20 كيلومتري استان يزد قرار دارد.
7546/ 6197خبرنگار : سعيده السادات خاتمي ** انتشار : فلاح

سرخط اخبار استان‌ها