خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد:

ضرورت استفاده از ماسک برای واحدهای عرضه مواد غذایی خراسان رضوی/ واحدهای تولیدی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب می شوند

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۶۸۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: اصناف، واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی، که پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند در ابتدا به آنها اخطار داده شده و در صورت تکرار تخلف بعد از ۷۲ ساعت پلمب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،علی رسولیان در نشست مشترک کارگروه تنظیم بازار، تعزیرات و کمیته اقتصادی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، افزود: همه واحدهای تولیدی، توزیعی، خدمات رسانی و بنگاه‌های اقتصادی ملزم به رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: با بازگشایی و فعالیت مجدد بخشی از صنوف، بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی، در صورت رعایت نکردن فاصله‌ اجتماعی یک تا دو متر بین افراد با اوج غیرقابل باوری در ابتلای به بیماری کرونا در استان مواجه خواهیم شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نظر به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر آغاز به کار بخشی از فعالیت‌های اقتصادی در سراسر کشور از امروز، واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظف هستند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ثبت نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

رسولیان افزود: واحدهای صنفی مزبور باید بارکد مربوطه را دریافت و در سامانه markazsalamat.behdasht.gov.ir ثبت نام کنند و هر واحدی که بارکد را نداشته باشد در ابتدا اخطار گرفته و در صورت مهیا نکردن شرایط اخذ بارکد بعد از ۷۲ ساعت پلمب می‌شوند.

وی اظهار داشت: دو کمیته نظارتی جداگانه متشکل از نمایندگان مرکز بهداشت، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اداره نظارت بر اماکن عمومی و تعزیرات تشکیل خواهد شد و این کمیته‌ها به صورت مجزا بر نحوه داشتن بارکد، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل بهداشتی از سوی واحدهای صنفی، تولیدی، خدماتی غیردولتی نظارت می‌کنند.

او ادامه داد: بازرسان این کمیته‌ها در ابتدا به متخلفان اخطار می‌دهند و بعد از ۷۲ ساعت واحدهای متخلف در صورت عدم رفع تخلف، پلمب می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: استفاده از ماسک برای واحدهای عرضه مواد غذایی در کل استان خراسان رضوی اجباری است و نزدن آن جز موارد تخلف محسوب می‌شود. همچنین واحدهای عرضه کننده کالا و خدمات موظفند برای رعایت سلامت از گرفتن پول نقد خودداری و شرایطی را فراهم کنند که مشتری خودش کارت را در کارتخوان قرار داده و مبلغ توسط بنگاه دار در کارتخوان درج شود.

رسولیان اظهار داشت: علاوه بر فعالیت واحدهای صنعتی مربوط به تولید ماسک با کاربرد پزشکی در استان، ۱۴ واحد تولیدی خرد از دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تولید ماسک به منظور مصارف عمومی مجوز گرفته اند و روزانه ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار عدد ماسک را دارند لذا از نظر تهیه ماسک مشکلی در استان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تاکنون فعالان اقتصادی بخش خصوصی برای تامین ملزومات پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی حداقل ۲۰۰ میلیارد ریال کمک کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سامانه‌های ۱۹۰، ۱۹۱، ۴۰۳۰ و سایت ۱۲۴ دات آی آر آماده دریافت شکایات و گزارش تخلفات واحدهای صنفی، تولیدی و اقتصادی مبنی بر عدم رعایت پروتکل بهداشتی به خصوص فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت هستند.

رسولیان افزود: مسوولیت رعایت پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت در ابتدا بر عهده همه بنگاه‌های اقتصادی و پس از آن برعهده دستگاه‌ اجرایی متولی است که آن بنگاه را زیرپوشش دارد.

وی اضافه کرد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر آغاز به کار بخشی از فعالان اقتصادی در سراسر کشور، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای (غیر از سوپرمارکت‌ها و فروشندگان مواد بهداشتی و شوینده‌) پاساژها و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، طباخی ها و فست فودها، گرمابه ها و سونا و ماساژها، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت‌ها، باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، تالارهای پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه ها و چایخانه هاو تریاها مشمول بازگشایی نیستند و همچنان تعطیل خواهند بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در صورتی که هر یک از واحدهای صنفی مزبور اقدام به گشایش کنند بلافاصله پلمب خواهند شد.

رسولیان افزود: از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۹۰۰ واحد صنفی یا تولیدی در محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سبب رعایت نکردن موارد بهداشتی و ۹۴۶ واحد صنفی در مشهد به دلیل عمل نکردن به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و بازگشایی واحد صنفی پلمب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز