تسنیم نوشت:برخی روستاها 100 درصد تخریب شده است، اما با تمهیداتی که صورت گرفته مشکلات چادر، پتو، تغذیه رفع شد و ما روزانه حدود 15 هزار غذای گرم را بین مردم توزیع می‌کنیم.

امیر سرتیب امیر حاتمی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: شهدا و جانبازان دین خود را به کشور ادا کردند و ادامه راه آن‌ها و این رسالت بزرگ امروز بر دوش ما قرار گرفته و باید به نحوی عمل کنیم تا شرمنده آن‌ها و خانواده‌هایشان نشویم.

وی با ابراز تسلیت به مردم کرمانشاه برای حادثه تلخ زلزله ابراز کرد: شاهد جلوه‌های زیبایی از کمک و همراهی کسانی که مردانه و با احساس مسئولیت پای کار آمدند بودیم و باید همه پای کار بمانیم تا درد و رنج‌ها را به سرانجام برسانیم.

اهم صحبت های او از این قرار است:

*دولت دیروز تصمیماتی را با سرعت برای حل مشکلات مردم حادثه‌دیده کرمانشاه اتخاذ کرده و نیروهای مسلح سریع پای کار آمدند.

*با توجه به تعریفی که از اقتصاد مقاومتی شده باید کاری انجام دهیم که اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحریم، محرومیت و خصومت‌ها نه تنها دوام یابد بلکه رشد و تعالی کشور را تضمین کند.

* دشمن در اوایل انقلاب حس کرد می‌تواند امنیت کشور را مورد تهاجم قرار دهد چرا که ارتش با مشکل مواجه و سپاه در حال شکل‌گیری بود و فکر می‌کرد نقطه ضعف ما بحث امنیتی و نظامی است.

*{با اشاره به اینکه با کاهش دوره سربازی در اوایل انقلاب دو سوم یگان‌های ما تخلیه شد}صدام آمده بود تا ضربه‌ای به کشور بزند تا نظام را ساقط کند و همه قدرت‌های دنیا پشت او ایستاده بودند اما با همت، دلیری و ایستادگی همه مردم ایران و نیروهای مسلح و نیز با هدایت امام خمینی(ره) این توطئه به نتیجه نرسید و امروز بنیه دفاعی و امنیتی ایران در جزیره پر تلاطم منطقه مثال زدنی است.

* دشمن از مدتی قبل احساس می‌کرد می‌تواند اقتصاد را تحت فشار قرار دهد که با هوشمندی مقام معظم رهبری نگاه دشمن شناخته شد و برنامه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید و اصرار قرار گرفت.

سردار عبدالهی: مشکلات چادر، پتو، تغذیه رفع شد

سردار سرتیپ پاسدارعبدالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به وجود برخی مشکلات در روستاهای خسارت‌دیده گفت: برخی روستاها 100 درصد تخریب شده است، اما با تمهیداتی که صورت گرفته مشکلات چادر، پتو، تغذیه رفع شد و ما روزانه حدود 15 هزار غذای گرم را بین مردم توزیع می‌کنیم.

سردار سرتیپ پاسدارعبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به وجود برخی مشکلات در روستاهای خسارت‌دیده گفت: برخی روستاها 100 درصد تخریب شده است، اما با تمهیداتی که صورت گرفته مشکلات چادر، پتو، تغذیه رفع شد و ما روزانه حدود 15 هزار غذای گرم را بین مردم توزیع می‌کنیم.

اهم صحبت های او از این قرار است:

*با تمهیدات لازم مشکل آب مصرفی نیز رفع شده است و 10کامیون از سوی قرارگاه اقلام مورد نیاز مردم از قبیل چادر، پتو و لوازم مصرفی را بارگیری و بین مردم تقسیم کردند.

*بخش بزرگی از مشکلات مربوط به روستاها بوده که حوزه تقسیم‌بندی ما است. آواربرداری‌ها شروع شده و مشکل خاصی در تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات نداریم.

* 500 دستگاه ماشین‌آلات مهندسی از قبیل بیل مکانیکی، لودر، کمپرسی از سوی این قرارگاه به مناطق مختلف زلزله‌زده اعزام شد و حدود30 دستگاه آمبولانس نیز در مناطق مختلف حضور داشته و از لحاظ ماشین‌آلات مهندسی هیچ مشکلی نداریم و قرارگاه سازندگی پوشش لازم را صورت می‌دهد.

* در پروژه مرزی که حدود 650 کیلومتر را در دستور کار داریم و نیروی انسانی و ماشین آلات مربوطه تدارک دیده شده ولی باید به فکر اسکان دائمی مردم زلزله‌زده باشیم. همچنین با توجه به سردی هوا باید هر چه زودتر این مشکل از طریق مسئولان حل شود و فکری اساسی برای این منظور صورت گیرد.

* بیش از 160روستای بزرگ وجود دارد که برخی از روستاها بیش از 160 خانوار در آنها مستقر هستند که برخی از آنها حدود80 درصد تخریب شده است.

* دولت با تدبیر، سرعت بالا، زمان‌بندی کوتاه و تزریق منابع مالی و گسیل نیروی اجرایی به بازسازی مناطق بپردازد.

 

بازدید سردار سلامی  از بیمارستان صحرایی

سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی سپاه کشور  برای بازدید از مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه وارد این استان و به بازدید هوایی از این مناطق پرداخت.

جانشین فرماندهی سپاه کشور در ادامه حضور خود در مناطق زلزله‌زده ضمن بازدید از بیمارستان صحرایی سپاه در این منطقه به دلجویی از آسیب‎دیدگان پرداخت.

 

 

29216

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728212

برچسب‌ها