اقیانوس‌ها به عنوان اساس زندگی دوسوم سطح کره زمین را می پوشانند. علاوه بر این، اقیانوس ها بخش زیادی از اکسیژن تنفسی ما را تولید می کنند، سهم بزرگی از کربن دی اکسید را جذب می کنند، مواد غذایی و غذا فراهم می آورند و اقلیم را تنظیم می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اقیانوس ها به لحاظ اقتصادی برای کشورهایی که به گردشگری، شیلات و منابع دریایی برای تولید درآمد متکی هستند، حائز اهمیت هستند و به عنوان بخش مهم و حمایت کننده تجارت بین المللی عمل می کنند.

 متاسفانه فشارهای انسانی شامل بهره برداری بیش از اندازه، ماهیگیری غیر قانونی، گزارش نشده و تنظیم نشده، ماهیگیری نابودکننده، هم چنین فعالیت های ناپایدار آبزی پروری، آلودگی دریایی، تخریب زیستگاه، گونه های بیگانه، تغییر اقلیم و اسیدی شدن اقیانوس خسارات زیادی برای اقیانوس ها و دریاهای جهان به بار آورده اند.

صلح و امنیت نیز به منظور برخورداری کامل از منافع ناشی از اقیانوس ها و تحقق توسعه پایدار آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همان گونه که دبیر کل سازمان ملل اظهار داشته است که هیچ توسعه ای، بدون امنیت و هیچ امنیتی بدون توسعه تحقق نمی پذیرد.

 همزمان با برگزاری کنفرانس اقیانوس در تاریخ 5 تا 9 ژوئن در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، شعار امسال برای این روز، اقیانوس های ما، آینده ما انتخاب شده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 674489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =