۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82270899
T T
۰ نفر
نهمين نمايشگاه ملي فناوري زيرساخت هاي كشاورزي كشور آغاز به كاركرد

كرج- ايرنا- نهمين نمايشگاه ملي تخصصي فناوري زيرساخت هاي كشاورزي كشور از روز سه شنبه در مركز نمايشگاهي گلستان گلشهر استان البرز آغاز به كار كرد.

به گزارش ايرنا، دبير ستاد اجرايي نهمين نمايشگاه تخصصي تكنولوژي زيرساخت هاي كشاورزي در آيين گشايش اين نمايشگاه، گفت: هدف از برگزاري اين نمايشگاه ارايه بسته اي كامل با هدف تقاضاي كاهش آب است.
منصور انصاري افزود: در اين نمايشگاه 60 شركت توليد كننده تجهيزات آبياري، گلخانه اي، كشت بافت و نهال، كود، سم، بذر، ادوات و ماشين هاي كشاورزي از 20 استان كشور و همچنين شركت هايي از انگلستان، اسپانيا، فرانسه و بلژيك حضور دارند.
وي اظهار داشت: اين نمايشگاه با موضوع كشت بافت، كشت نشاء و نهال، كودهاي كدگذاري شده و ادوات و تجهيزات آبياري و ماشين آلات كشاورزي با بازديدكنندگاني از 27 استان كشور برگزار شده است.
انصاري با بيان اينكه اين نمايشگاه در چهارچوب افزايش بهره وري آب كشاورزي برگزار شده، ادامه داد: در عرصه برنامه ريزي و سياست گذاري در شاخص هايي زيرساختي همچون استفاده بهينه از ماشين و ادوات كشاورزي مدرن، بهره گيري از كشت متراكم در گلخانه ها، استفاده از بذور پربازده و متحمل به خشكي، كشت بافت و نشاء و نهال هاي اصلاح شده تدوين و مورد تاييد قرار گرفته است.
وي گفت: به عبارتي، سياست و برنامه اي كه براي كاهش مصرف آب فقط محدود به استفاده از تمام روش هاي آبياري تحت فشار و براي هر محصول يا اقليمي بوده تغيير يافته و حتي الامكان مواردي چون آبياري ثقلي و انتقال آب در كانال هاي سرباز در زير تابش آفتاب كنار گذاشته شده است و يا حداقل مورد تاكيد و حمايت نيست رادر كنار اين تحول بايد نويد داد.
انصاري بيان داشت: نمايشگاه امسال گرچه از هر جزء اين بسته سياستي و برنامه اي، تعداد اندكي را در خود جاي داده اما جامع و حامل اين پيام است كه با بهره گيري از مجموعه شاخص هاي زيرساختي مي توانيم به كشاورزي اقتصادي و توسعه پايدار در امر توليد محصولات دست يابيم.
اين نمايشگاه به مدت چهار روز ادامه دارد.
6156/8029/135خبرنگار:نوشين طهماسبي/حكيمه كشاورز**انتشار دهنده:داريوش غفاري

سرخط اخبار استان‌ها