خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور

هیچ قشری به اندازه روحانیت مورد اعتماد مردم نیست

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: روحانیت پناهگاه و تغذیه کننده فکر و اندیشه مردم است و در حال حاضر که آمار طلاق و اعتیاد و سایر آسیب‌ها در جامعه رو به افزایش است در لرستان کمتر است اما باید پیشگیری و مراقبت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، فهیمه فرهمندپور ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: ما در حوزه زنان رویکرد مذهبی داشته و تمام تلاشمان این است که مرز گاهی خیلی باریک بین نگاه دینی و نگاه غربی را در پیگیری مسائل زنان رعایت کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند باید مسائل زنان را گفتمان‌سازی کرد، اظهار کرد: ما باید بتوانیم نگاه ایشان را که نگاه ناب دینی است برای زنان و دخترانمان ترویج و تبلیغ کرده و در عمل هم دنبال کنیم.

فرهمندپور تصریح کرد: دغدغه‌های بانوان کمتر در سخنرانی‌ها و خطبه‌ها کمتر دیده می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: ما از نمایندگان ولی فقیه استان‌ها تقاضا داریم بدنه روحانیت استان که تحت تاثیر توصیه‌ها و خطدهی شما هستند تاکید کنید در سخنرانی‌ها و خطبه‌های خود به توجه به زنان و دختران و خانواده با رویکرد دینی سفارش کنند.

وی با بیان اینکه احادیث زیادی در دین ما به توجه به زنان و دختران و احساس مسئولیت در خانواده تاکید دارند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند آن چیزی که ما در خانواده به دنبال آن هستیم انس است و اگر این انس را برای مردم تعریف کرده و در خانواده ترویج دهیم مسائلی مانند دختر فراری و خودکشی و...نخواهیم داشت.

فرهمند تصریح کرد: به مدیران کل خود توصیه می‌کنیم در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای خود از نظر علماء استفاده کرده و از روحانیت معزز انتظار داریم در این قسمت به ما کمک کنند تا آرامش و امنیت در جامعه برقرار شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه ما در حوزه مسائل زنان از دو ناحیه به شدت تحت فشاریم، بیان کرد: اولین ناحیه نگاه غربی‌هاست و تا از مسائل حرف می‌زنیم آنها خیلی سریع تلاش می‌کنند از این دغدغه‌های ما سوءاستفاده کرده و ما را به سمت نگاه‌های غربی حمایت از زنان ببرند که ما نه آنگونه می‌اندیشیم و نه آن را صلاح زنان می‌دانیم که وارد آن عرصه شوند. 

وی افزود: در نگاه غربی تلاش می‌شود این حوزه به سمت مسائلی همچون دفاع از حقوق زنان با رویکرد غربی سوق داده شود در حالی‌که این رویکرد به هیج وجه نه به صلاح زنان و دختران است و نه اینکه ما دنبال چنین روشی هستیم. 

مشاور وزیر و مدیر کل امور بانوان وزارت کشور اضافه کرد: در عین حال از طرف دیگر یک دیگاه متحجرانه و سنتی که به اشتباه عنوان دین بر آن می‌گذارند وجود دارد که پیگیری مسائل و موضوعات مرتبط با حوزه زنان را تحت فشار قرار می‌دهد؛ به عبارتی واضح‌تر ما هنوز نتوانسته‌ایم در عمل به نگاهی متعادل و متوازن در حوزه زنان دست یابیم در حالیکه حوزه امور زنان اکنون نیازمند همین تعادل و توازن است.

فرهمندپور اظهار کرد: ما در عمل به دنبال ترویج نگاه ناب دینی برای زنان و دختران هستیم در حالی‌که امروز در دانشگاه‌ها مشاهده می‌شود دختران جوان به شدت تحت تاثیر اندیشه‌ها و افکار و تبلیغات غربی قرار دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با اشاره به اینکه در دانشگاه دختران جوان ما بسیار تحت تاثیر اندیشه‌های غربی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: روحانیت معزز یکی از اقشار کلیدی و مهمی است که می‌تواند این نگاه متعادل و متوازن مسائل بانوان را تبیین کند چراکه روحانیت مورد اعتماد و باور مردم بوده و آنها به اندیشه ناب دینی دسترسی دارند.

کد خبر : ۳۴۳۵۹۴