۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82196738
T T
۰ نفر
توسعه طرح مبارزه بيولوژيك با آفات مزارع در پارس آباد مغان

اردبيل - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي پارس آباد مغان از اجراي طرح توسعه مبارزه بيولوژيك با آفات مزارع در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي جهاد كشاورزي استان اردبيل ، علي اكبر حسنيان گفت: اين طرح با هدف حفظ محيط زيست به ويژه استفاده بهينه از زمين هاي زراعي به وسيله دشمنان طبيعي از جمله زنبور تريكو گراما و زنبور براكون با موفقيت اجرا مي شود.
وي اظهار كرد: با افزايش سطح مبارزه بيولوژيك به 10 هزار هكتار در اين شهرستان در مصرف سموم و آفت‌ كش‌هاي شيميايي و هزينه هاي هنگفت آن به ميزان چشمگيري صرفه جويي شده است.
وي گفت: طرح مبارزه بيولوژيكي در زراعت گوجه دو هزار هكتار و در زراعت پنبه دو هزار و 17 هكتار و در زراعت ذرت كشت اول 590 هكتار اجرا شده و براي زراعت سويا در سطح پنج هزار هكتار در حال اجرا است.
او افزود: در حال حاضر مبارزه بيولوژيك در مزارع گوجه فرنگي ، سويا ، ذرت و پنبه شهرستان در حال اجرا است.
حسنيان از استقبال كشاورزان از اجراي اين طرح خبر داد و بيان كرد: با مبارزه بيولوژيك محصول كشاورزي توليدي نيز سلامت تغذيه بيشتري خواهد داشت.
حسنيان گفت: جلوگيري از استفاده بي رويه از سموم شيميايي در مزارع و جايگزيني آن با مبارزه بيولوژيك از راهكارهاي اساسي و مطلوب در جهان است كه به وسيله آن مي توان در كنار توليد محصول كشاورزي سالم و ارگانيك در حفظ سلامتي محيط زيست و برقراري نظم در اكوسيستم طبيعي گام هاي اساسي برداشت.
پارس آباد مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
6018/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها