۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۲۲
کد خبر: 82027591
T T
۰ نفر
شش میلیون و 300 هزار تن محصول كشاورزی پارسال در آذربایجان غربی تولید شد

ارومیه- ایرنا- رئیس جهاد كشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان تولید در بخش كشاورزی استان در سال گذشته شش میلیون و 300 هزار تن برآورد می شود كه در بخش های مختلف، باغی و زراعی، دام، شیلات و آبزیان انجام شده است.

اسمعیل كریم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان تولید محصولات كشاورزی استان با 16 درصد رشد در سال گذشته از میانگین كشوری كه 15 درصد بود، پیشی گرفت.
وی با اشاره به افزایش تولید سیب و انگور به میزان 40 تا 100 درصد در استان اظهار كرد: این استان در تولید بسیاری از محصولات كشاورزی نیز توانست به رتبه های برتر كشور دست یابد كه از جمله چغندر قند و سیب را می توان نام برد.
كریم زاده بیان كرد: پارسال از نظر تقویت زیرساخت های بخش كشاورزی استان به ویژه در اجرای برنامه های صرفه جویی در مصرف آب و اجرای الگوی كشت، برنامه های مناسبی اجرا شد كه نتایج آن در رشد چشمگیر تولید محصولات كشاورزی استان در سالجاری نمود پیدا می كند.
رئیس جهاد كشاورزی آذربایجان غربی اضافه كرد: بخش كشاورزی به عنوان اقتصاد اول آذربایجان غربی با وجود كمبودها و خسارت های طبیعی در سایه تلاش و كوشش بهره برداران، كشاورزان، مروجان و مدیران سازمان توانست با رشد خوب در تولید محصولات كشاورزی موجب تامین امنیت غذایی و رونق اقتصادی استان شود.
وی افزود: عملگرایی در تحقق برنامه های تدوین شده اقتصاد مقاومتی و رسیدن به رونق اقتصادی از اولویت های سازمان در سال جاری است.
رئیس جهاد كشاورزی آذربایجان غربی اظهار كرد: پنج بند مربوط به برنامه اقتصاد مقاومتی در بخش كشاورزی استان با راهبرد تقویت تولید داخلی و به كارگیری توان مردم در كنار توان دولت برای تامین امنیت غذایی با حفظ منابع پایه از استراتژی های مهم این سازمان به شمار می رود.
رئیس جهاد كشاورزی آذربایجان غربی گفت: تنها راهبرد برون رفت از ركود اقتصادی و نیل به پیشرفت و توسعه اقتصادی، اجرای عملیاتی اقتصاد مقاومتی در كشور به ویژه در بخش كشاورزی است كه لازمه آن تولید برای خود كفائی با امید و تلاش در كشور است.
كریم زاده افزود: توجه به معیشت كاركنان و مدیریت نیروی انسانی در سایه شایسته سالاری و همچنین توجه ویژه به حل مشكلات ایثارگران و خانواده های معظم شهدای جهاد كشاورزی استان را از اولویت های كاری سازمان است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی مبتنی بر كشاورزی است كه 235 هزار نفر در این بخش مشغول به كار هستند.
این استان سالانه با تولید انواع محصولات كشاورزی و دامی توانسته به جایگاه مطلوبی در كشور دست یابد.
چغندر قند، سیب، انگور، گندم و انواع میوه های باغی از تولیدات مهم این استان است.
7125/1905

سرخط اخبار استان‌ها