رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران امروز در سفر به قم، با علما و مراجع تقلید دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن جلال‌پور در گزارش‌های تلگرامی خود نوشت: «قم، شهر دَم و بازدَم ديانت و سياست است. از صبح اين‌جا هستم. در هواي حضرت معصومه و علاوه بر زيارت اين بانوي بزرگ، توفيق ديدار با آيات عظام را هم دارم.

د از نخستين ساعات صبح پنج شنبه به ديدار آيت‌الله العظمي مكارم‌شيرازي رفتم. شرح مختصري از وضعيت امروز اقتصاد كشور ارائه كردم و از برنامه‌هاي اتاق ايران گفتم.

ايشان مشكلات اقتصاد ايران را در چهار مورد خلاصه كردند.

- اول: نگاه قبيله‌اي به اقتصاد و جزيره‌اي عمل كردن بخش‌ها

- دوم: تندروي‌هاي بي‌مورد در بيشتر امور از جمله در اقتصادكشور

- سوم: دشمني اجانب كه امروز اقتصاد كشور را هدف گرفته‌اند

- چهارم: اسراف و زياده‌روي در مصرف در همه امور»

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران همچنین در گزارش دیگری در تلگرام درباره دیدار خود با آيت الله العظمي موسوي اردبيلي توضیح داد: «ديدار با آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي توفيقي بود كه پس از ديدار آيت‌الله مكارم‌شيرازي نصيب من و همراهانم شد. ديداري كوتاه اما پرمحتوا و مفيد.

در اين ديدار، من و حاج آقا علاء ميرمحمدصادقي  گزارشي از مسائل و مشكلات اين روزهاي اقتصاد ايران را ارائه كرديم كه ايشان ضمن تاييد، در باب لزوم ترويج اخلاق كسب‌وكار و ايجاد فضاي مناسب براي حضور بيشتر مردم در اقتصاد و عبور از اقتصاد دولتي سخن گفتند.

به عقيده ايشان تنها راه‌حل گذار از مشكلات فعلي بازگرداندن اقتصاد به مردم و تكيه برتوان مردمي است. ايشان فرمودند در سنوات گذشته كه بازار، زمام  امور اقتصاد كشور را در دست داشت، هيچ‌گاه اين‌گونه سوءاستفاده‌ها و فسادها و اختلاس‌ها صورت نمي‌گرفت.

ايشان فرمودند: اينكه امروز يك جوان، ثروتي افسانه‌اي به دست آورده و در دادگاه ادعاهاي عجيبي مطرح مي‌كند، ناشي از پول بي‌حساب و كتاب و ريخت‌وپاش دولت ها بوده؛ اگرنه والله بخش خصوصي و بازار، هرگز چنين رويه‌اي  نداشته‌اند و درگير چنين فسادي نبوده‌اند. در بخش خصوصي امكان ندارد چنين فسادي رشد و نمو كند.»

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =