۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81683135
T T
۰ نفر
كارشناس اقتصادي: توليد ملي در گرو تبديل كالاها به برندهاي جهاني است

اهواز - ايرنا - محمود سميعي نصر كارشناس و صاحب نظر در امور بازاريابي گفت: ارتقاي سطح توليد ملي در گرو تبديل شدن كالاها و خدمات به برندهاي جهاني است.

به گزارش ايرنا سميعي نصر روز سه شنبه در نشست هم انديشي بررسي چالش هاي پيش روي برندسازي با رويكرد جهاني در اهواز، چالش هاي شركت هاي ايراني در ورود به عرصه مديريت برند را تغيير در نگرش مديران، توليد ملي، توليد براي صادرات، تعريف و آشنايي با واژه برند، شعار يا قول برند و تبليغات عنوان كرد.

وي نخستين پيش نياز را افزايش سطح رقابت پذيري و بهبود فضاي كسب و كار دانست و افزود: رقابت يك بحث بين المللي است بدين معنا كه زماني يك كارآفرين و مهندس ايراني پيشرفت مي كند كه در دالان هاي بين المللي فعاليت كند.

سميعي نصر با اشاره به ورود خودروهاي چيني به بازار خودرو كشور اظهار كرد: طبيعت ما چين پسند شده و صنعت خودروي ما به فراموشي سپرده مي شود.

وي ادامه داد: هر مديري در هر جايي كه برنامه ريزي مي كند بايد نگاهي فراتر از مرزهاي خودمان داشته و نگرش بايد جهاني باشد و ضرورت دارد به سازمان تجارت جهاني بپيونديم.

سميعي نصر گفت: ما هنوز به بزرگترين سازمان تصميم گيرنده در فرآينده هاي تجاري نتوانسته ايم برسيم كه بخشي به سوء مديريت ها و بخش ديگر به تحريم هاي ناعادلانه برمي گردد و به همين سبب ورود به اين سازمان سخت است.

اين صاحب نظر مسايل بازاريابي افزود: هيچ كشوري بدون ارتباطات بين المللي پيشرفت نمي كند؛ امروز همه چيز در ظرف جهاني است و در آن تعريف مي شود و اگر ما كمتر جهاني شده ايم به اين دليل است كه سلايق ما كمتر شده است و با اين نگاه كه 'بياييد جنس ايراني بخريم' درست نمي شود.

وي تاكيد كرد: نمي توان با گفتن و برانگيختن احساسات اين كار را انجام داد بلكه بايد توليد را ملي و از توليدات داخلي برندهاي جهاني بسازيم.

سميعي نصر گفت: در مجمع رقابت پذيري در سال 2013 - 2014، ايران در بين 148 كشور جهان از جايگاه 66 به 82 رسيده است.

وي يكي از شاخص هاي رقابت پذيري را چگونگي جذب سرمايه گذاري خارجي دانست و افزود: بسياري از مزيت هاي رقابتي ما براي جهان شناخته نشده است و تقريبا زيرخاكي هستيم.

سميعي نصر با بيان اينكه سهم ايران از صادرات جهاني تنها 35صدم درصد است گفت: تعاريف در خصوص برند بايد بازتعريف شود؛ جنگ امروز بازاريابي نه جنگ محصولات كه جنگ چگونگي تغيير اذهان است.

وي تاكيد كرد: نگاه ما بايد بين المللي باشد و با نگاه داخلي نمي شود كار انجام داد.

از سوابق سميعي نصر مي توان به مدير بازاريابي (بخش خاور ميانه) در شركت جنرال موتور آمريكا، مشاور در پروژه برندينگ شهر نيويورك( City Branding )، مدير برندينگ شركت SEARS آمريكا و مشاور مديرعامل در شركت BMW (در بازاريابي بين المللي و واردات خودروهاي اروپايي) اشاره كرد.

6084/6065

سرخط اخبار استان‌ها