۱۹ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۱۷
کد خبر: 82378646
T T
۰ نفر
جلوگيري از تغيير كاربري در 90 هكتار از اراضي مازندران

نوشهر - ايرنا - مدير امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي مازندران گفت : امسال با يكهزار و 271 مورد تخلف تغيير كاربري در 90 هكتار قبل از هر گونه ساخت و ساز در سطح استان شناسايي و برخورد قانوني شد.

رضا دوستي‌ ايراني روز يكشنبه به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ كاربري اراضي زراعي و باغها، ماموران جهادكشاورزي موظفند با حضور نماينده دادسرا و در نقاطي كه دادسرا نباشد با حضور نماينده دادگاه محل ضمن صورت مجلس رأسا نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعيت زمين را به حالت اوليه برگردانند.
وي همچنين خاطر نشان كرد: ضمن اينكه در اين مدت 22 گشت ويژه حفظ كاربري اراضي در مازندران، يك هزار و 162 مورد تغيير كاربري انجام شده به مقدار 211 هكتار كه به صورت غير مجاز در آنها بنا ساخته شده بود را شناسايي و با تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شد.
مدير امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي مازندران با اشاره به فعال شدن كمسيون اراضي باير در مازندران افزود: از ابتداي امسال يكهزار و 101 پلاك اراضي بلاكشت به مساحت 2 هزار و 845 هكتار در مازندران شناسايي شد.
دوستي ايراني با بيان اينكه بازگرداندن زمين هاي باير كشاورزي به كشت يكي از برنامه هاي اين نهاد است ، گفت : بازرسان اين نهاد در جريان بازرسي پس از اخطار به صاحبان 251 هكتار از اراضي بلاكشت استان هم اكنون اين زمين ها به چرخه توليد بازگشت .
وي خاطر نشان كرد: اراضي بلاكشت كه مالك آنها عموما به دنبال تغيير كاربري مي باشند و يا با مشكل در امر كشت مواجه هستند كه در مرحله نخست اخطار مي شود و در صورت ادامه روند در كميسيون باير مازندران بررسي و با مصوبه اين كميسيون اعمال قانون مي شوند.
دوستي ايراني تصريح كرد: در 9 ماهه امسال نيز 635 پلاك از اراضي كشاورزي كه تداخل مالكيت دولتي و مردمي داشت شناسايي شد كه با گرفتن 16 مصوبه 374 هكتار آن رفع تداخل شد.
وسعت اراضي كشاورزي و باغي مازندران حدود 460 هزار هكتار است كه سالانه حدود 6ميليون تن محصول از ان برداشت مي شود.
خبرنگار: سيدمحمد اكبرموسوي**انتشار دهنده:سيد محسن حسن نيا
/1295/ 1602/1899

سرخط اخبار استان‌ها