Iranian Agriculture News Agency

معاون ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:

احیای دریاچه ارومیه با افزایش آگاهی و جلب مشارکت‌های مردمی محقق می‌شود

آموزش کشاورزان با برنامه های مختلف در مورد نحوه مدیریت آب کشاورزی در وضعیت کنونی و به تبع آن رعایت حق آبه دریاچه ارومیه تأثیر بسزایی در سرنوشت این دریاچه خواهد داشت.

احیای دریاچه ارومیه با افزایش آگاهی و جلب مشارکت‌های مردمی محقق می‌شود

معاون ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: احیای دریاچه ارومیه در سایه افزایش آگاهی مردم و جلب مشارکت های مردمی برای کاهش مصرف آب محقق می شود .

به گزارش ایانا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان غربی، کاظم خاوازی در بازدید از طرح های بهینه سازی مصرف آب کشاورزی در راستای احیای دریاچه ارومیه در عجب شیر افزود: تمامی اقدام های وزارت جهاد کشاورزی طی سال های اخیر در راستای بهینه سازی مصرف آب کشاورزی و احیای دریاچه ارومیه است .

وی تلاش مضاعف مربیان کشاورزی برای جلب حداکثری مشارکت های مردمی را خواستار شد و گفت: با مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه و هم مسیر شدن با دولت در این زمینه، امید به احیای دریاچه ارومیه دوچندان
می شود .

معاون ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وضعیت منابع آبی حوضه آبریز دریاچه ارومیه را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: آموزش کشاورزان با برنامه های مختلف در مورد نحوه مدیریت آب کشاورزی در وضعیت کنونی و به تبع آن رعایت حق آبه دریاچه ارومیه تأثیر بسزایی در سرنوشت این دریاچه خواهد داشت .

وی با بیان اینکه دولت با تزریق اعتبارات و اجرای طرح های عمرانی و سیاست گذاری ها در احیای دریاچه ارومیه گام جدی برداشته است، اظهار کرد: پروژه های احیای دریاچه ارومیه فرصتی برای ایجاد کشاورزی مدرن و پایدار در استان به وجود آورده است و دهیاران نقش مؤثری در تغییر نگرش کشاورزان و حرکت به سمت کشاورزی مدرن دارند.

معاون ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از شکل گیری سامانه جامع مدیریت دانش در کشور خبر داد و افزود: این سامانه در حال شکل گیری است و امیدواریم در کمترین زمان ممکن اجرایی شود .

خاوازی با اشاره به ضرورت تولید محتوای کاربردی در جهت بهبود و افزایش بهره وری در کشاورزی افزود: تولید محتوای مناسب و کاربردی یکی از سیاست های مهم مرکز آموزش و ترویج کشاورزی است و مراکز خدماتی در سطوح شهرستانی و استانی می توانند در این عرصه به تولید محتوا بپردازند .

وی در پایان با اشاره به لزوم توسعه و تجهیز مراکز جهاد کشاورزی، پهنه بندی و مدیریت دانش به عنوان سه رکن اساسی پیشرفت خاطر نشان ساخت: اگر بتوانیم دانش فنی و اطلاعات روز کشاورزی را به موقع به بهره برداران منتقل کنیم، ترویج و توسعه به سرعت محقق می شود و با اجرای طرح پهنه بندی می توان به نتایج ارزشمندی رسید.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید