۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۴۲
کد خبر: 82110245
T T
۰ نفر
دو پروژه آبرساني و استخر پرورش ماهي در بخش ننور بانه به بهره برداري رسيد

سنندج- ايرنا- به مناسبت هفته جهاد كشاورزي از دو پروژه آبرساني به اراضي كشاورزي و يك استخر ماهي به ظرفيت سه تُن در روستاي كاني پري از توابع بخش ننور بانه به بهره برداري رسيدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا مدير جهاد كشاورزي بانه روز دوشنبه در آيين افتتاح پروژه آبرساني روستا كاني پري گفت: اين پروژه آبرساني در دو خط انتقال آب به بهره برداري رسيده است كه نخستين خط انتقال آب به طول 432 متر با استفاده از لوله هاي پلي اتيلن 110 ميلي متري و دومين خط انتقال آب با استفاده از لوله هاي 160 متري به طول 849 متر است.
جعفر قادرزاده افزود: كل اعتباراتي كه صرف احداث اين دو پروژه آب رساني شده حدود 420 ميليون ريال از محل اعتبارات حوزه آب خيزداري درياچه اروميه تامين شده است.
وي اظهار داشت: اين دو پروژه آبرساني در كل چهار هكتار و 500 متر مربع از اراضي بخش ننور را پوشش مي دهد.
وي با اشاره به هزينه هاي صرف شده براي پروژه استخر پرورش ماهي در روستاي كاني پري، گفت:450 ميليون ريال اعتبار صرف اجراي اين طرح شده كه همه اين هزينه توسط بخش خصوصي تامين شده است.
قادرزاده افزود: جهاد كشاورزي در زمينه آموزش، صدور مجوز و ارائه مشاوره براي ارائه راهكارهاي درست با بهره وري بيشتر با سرمايه گذار همكاري كرده است.
وي اظهار كرد: اين پروژه به مساحت 200 متر مربع شامل سه حوضچه مي باشد و براي يك نفر به طور مستقيم اشتغال ايجاد كرده است.
مدير جهاد كشاورزي بانه ادامه داد: با بهره برداري از اين استخر ماهي تعداد استخرهاي پرورش ماهي در بانه به 13 عدد مي رسند.
وي ظرفيت بهره برداري سالانه از اين استخر را سه تُن در سال عنوان كرد و گفت: با احداث چنين طرح هايي گام بزرگي در راستاي تحقق اقتصادي مقاومتي برداشته مي شود و جهاد كشاورزي تمام توان خود را در زمينه تحقق شعار سال با اجراي چنين طرح هايي به كار مي گيرد.
وي بابيان اينكه در چند سال اخير مهاجرت روستاييان به شهرها به يك معضل بزرگ در شهرها تبديل شده، گفت: دولت براي جلو گيري از مهاجرت بي رويه روستاييان به شهرها، شكوفايي بخش كشاورزي و تحقق اقتصاد مقاومتي در روستاها سرمايه گذاري مي كند.
به مناسبت هفته جهاد كشاورزي در بانه 22 طرح و پروژه با اعتباري بيش از پنج ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد. اين طرح ها شامل جاده بين مزارع يعقوب آباد، استخر ذخيره آب كشاورزي بيلو و شرگه، استخر پرورش ماهي كاني پري، انتقال آب به متراژ هزار و 920 متر در روستاهاي وزمله و كاني پري و 15 طرح آبياري تحت فشار است.
بانه در 242 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469/6108

سرخط اخبار استان‌ها