۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۳۳
کد خبر: 82194782
T T
۰ نفر
15 هزار اصله درخت پيارم جايگزين مضافتي در ريگان شد

كرمان - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي ريگان گفت: در راستاي اصلاح الگوي كشت نخيلات بيش از 15 هزار اصله درخت پيارم جايگزين مضافتي در شهرستان ريگان شد.

حميد فرامرزي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به اينكه شهرستان ريگان تك محصولي است و خرماي مضافتي دچار خسارات زيادي مي شود، درخت پيارم در اين شهرستان نيز جايگزين شد.
وي بيان كرد: جايگزيني درخت پيارم كه با شرايط آب و هوايي ريگان سازگاري دارد، در باغات شهرستان با ترويج و آموزش كشاورزان در دستور كار قرار دارد.
مدير جهاد كشاورزي ريگان به توانمندي ها و فرصت هاي سرمايه گذاري در بخش كشاورزي اين شهرستان اشاره كرد و گفت: امكان كشت و توليد ارقام مختلف خرما در ريگان وجود دارد و سالانه بيش از 35 هزار تن خرماي رقم مضافتي برداشت مي شود.
وي افزود: با توجه به شرايط آب و هوايي بخش گنبكي ريگان كاشت و توليد مركبات ارگانيك در اين بخش وجود دارد.
فرامرزي از امكان كاشت، توليد و تامين بذر مادي گندم در شهرستان ريگان خبر داد و گفت: سال گذشته بذر گندم 4شهرستان شرقي تامين شد.
وي اظهار كرد: اين شهرستان امكان كشت و توليد گياهان دارويي از جمله حنا و وسمه را نيز دارد.
وي ايجاد مركز تكثير ماهيان گرمابي در جنوب شرق، امكان احداث كشتارگاه صنعتي دام و طيور و احداث كارخانه نئوپان از ضايعات نخل خرما را از ديگر قابليت هاي سرمايه گذاري در اين شهرستان اعلام كرد.
مدير جهاد كشاورزي ريگان گفت: اين شهرستان ظرفيت كشت ذرت و كلزا را در اين شهرستان دارد كه كشاورزان به دليل سود آوري زعفران كشت اين محصول را در دستور كار خود قرار دهند.
مركز شهرستان ريگان در 285 كيلومتري شرق كرمان است.
7442/3028

سرخط اخبار استان‌ها