انتقال آب استان کردستان به سایر نقاط برای کشاورزی منطقی نیست

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان با بیان اینکه جهت‌گیری آب همه سدهای جدید به داخل استان است، گفت: انتقال آب استان کردستان به سایر نقاط برای کشاورزی توجیه منطقی ندارد.

بهرام نصراللهي زاده در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین ضمن انتقاد از شيوه توزيع و تخصيص منابع آبي در كشور اظهاركرد: وقتي آب و زمين حاصلخيز در كردستان وجود دارد انتقال آب از اين استان به ساير نقاط كشور با هزينه بالاتر براي مصرف در بخش كشاورزي توجيه منطقي ندارد.

وي افزود: در حوزه آب بايد كشور با نگاه ملي و يكپارچه مديريت شود و نگاه ملي اقتضا مي‌كند كه ظرفيت‌هاي كردستان در خود اين استان به بالفعل برسد.

رييس سازمان برنامه و بودجه استان كردستان با اشاره به اینکه جهت گيري آب همه سدهاي جديد به داخل استان است، گفت: برعكس ساليان گذشته كه جهت گيري سدهاي داخل استان به سمت استانهاي ديگر بود، امروزه جهت گيري همه سدهاي جديد و در دست احداث به داخل استان است.

وی خاطر نشان کرد: آب سدهاي جديد استان براي مصرف كشاورزي به هيچ جاي ديگر منتقل نخواهد شد.
نصراللهی زاده با اشاره به دستور مقام معظم رهبري براي اختصاص هشت ميليارد دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملي به حوزه آبهاي مرزي، یادآور شد: خوشبختانه سهم استان كردستان از اين اعتبارات بسيار خوب بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =