۱ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۵۴
کد خبر: 82435987
T T
۰ نفر

آغاز برداشت گل نرگس در شهرستان پلدختر

۱ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۵۴
کد خبر: 82435987
آغاز برداشت گل نرگس در شهرستان پلدختر

خرم آباد - ايرنا - كارشناس باغباني جهادكشاورزي پلدختر گفت: برداشت گل نرگس از 10 هكتار از نرگس زارهاي اين شهرستان آغاز شده است.

علي نظري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تعداد بهره برداران گل نرگس را در شهرستان پلدختر 15 نفر اعلام كرد و افزود: اين گياه در روستاهاي واشيان ، كركي ، سراب حمام ، چم قلا و هلوش اين شهرستان كاشت مي شود.
به گفته وي كشت اين گياه از طريق پياز آن و به صورت ديم است و هرسال بدون نياز به كاشت و بذر پاشي رشد مي كند با اين وجود كاشت آن در اين شهرستان طي دو ، سه سال اخير آغاز شده و قدمت زيادي ندارد.
كارشناس جهاد كشاورزي پلدختر گفت: قيمت فروش هر شاخه گل نرگس متغيير و در مزارع بستگي به نوع مشتري و ارتباط با واسطه دارد كه بين چهاز هزار تا 10هزار ريال مي باشد.
وي به صادرات گل نرگس اشاره كرد و افزود:گل نرگس شهرستان پلدختر علاوه بر مصرف داخل استان به كلان شهرهايي نظير تهران ، اصفهان ، شيراز و اهواز صادر مي شود.
كارشناس باغباني جهادكشاورزي پلدختر اظهار داشت:پيش بيني مي شود بيش از 30 تا 40 هزار شاخه گل از هر هكتار از مزارع پلدختر برداشت شود.
شهرستان پلدختر در 120 كيلومتري جنوب غربي شهرستان خرم آباد استان لرستان واقع شده است.
مهمترين اخبار لرستان، ايران و جهان را در كانال اخبار ايرنا لرستان به نشاني @IRNALORESTAN در 24 ساعت شبانه روز دريافت كنيد.
7272/6060
خبرنگار: فاطمه مهرابي**انتشاردهنده: محمد عليدوستي

سرخط اخبار استان‌ها