۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۰۳
کد خبر: 81904860
T T
۰ نفر
دانش آموزان ايراني به سمت چاقي پيش مي روند

تهران-ايرنا-رئيس اداره سلامت نوجوانان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي از ثبت مولفه‌هاي سلامت دانش آموزان در سيستم يكپارچه الكترونيك خبر داد و گفت: دانش آموزان به سمت چاقي و اضافه وزن سوق پيدا كرده‌اند.

به گزارش ايرنا از وزارت بهداشت، سيدتقي يماني، در كارگاه ثبت پرونده الكترونيك در زاهدان افزود: دانش آموزان به سمت اضافه وزن و چاقي سوق پيدا كرده‌اند. بيشترين بروز چاقي بين چهار تا 9 سالگي است و اگر كودكي در اين سن چاق شد 5 برابر بيشتر شانس چاق ماندن در طول زندگي را خواهد داشت.
يماني با اشاره به اينكه برخي اطلاعات سلامت متاسفانه به دليل ثبت غير الكترونيك به موقع تحليل نمي‌شود، خاطرنشان كرد: بر اساس طرح تحول سلامت پرونده الكترونيك سلامت بايد به صورت پويا و شفاف در دسترس تصميم گيرندگان جامعه باشد.
وي ادامه داد: جمع آوري آمار براي كمك به برنامه‌ريزي است و در ثبت پرونده الكترونيك گروه سني 6 تا 18 تمام مولفه هاي مربوط به سلامت دانش آموزان كشور در سيستم يكپارچه الكترونيك ثبت خواهد شد.
سيد مهدي طباطبايي، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان نيز در اين كارگاه اظهار داشت: بهداشت عمومي و ارتقاي سلامت آحاد جامعه بايد مبتني بر شواهد باشد و نگاه ما بايد به سامانه سلامت نگاهي جامعه نگر و عميق باشد.
وي ادامه داد: تكنولوژي پيشرفته اين فرصت را خواهد داد، كه به صورت هماهنگ، دقيق و شفاف نسبت به ثبت اطلاعات سلامت به منظور برآيند دقيق وضعيت سلامت كشور اقدام كنيم.
كارگاه ثبت پرونده الكترونيك با حضور نمايندگان دانشگاههاي خراسان جنوبي، زابل،زاهدان، ايرانشهر و سمنان در معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان در برگزار شد.
اجتمام(1)**3063 ** 1418
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه