اختصاص بخشی از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها به بخش کشاورزی

دبیردوم کمیسیون کشاورزی گفت: خرید تضمینی جوابگوی هزینه کشاورزان نیست و به همین خاطر دولت بایستی بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها را به بخش کشاورزی اختصاص دهد.

محمد سادات ابراهیمی دبیردوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص صادرات محصولات کشاورزی اظهار کرد: محصولات کشاورزی باید درقالب یک برنامه تعریف شوند چرا که متأسفانه صنایع تبدیلی بسیار ضعیف عمل کردند به طوری که با افزایش محصولات کشاورزی در برخی از مناطق با چالش فرآوری محصول مواجه هستیم.

وی افزود: در واقع باید زیر ساخت‌های لازم در پایانه صادراتی کشور فراهم شود تا بخشی از مازاد نیاز داخل از طریق صادرات به بازار هدف صادر شود.

سادات ابراهیمی در ادامه گفت: درحال حاضر متأسفانه در صادرات محصولات کشاورزی آن چنان که باید و شاید بازاریابی محصولات صورت نگرفته تا برخی از مشکلات افزایش تولید محصولات فراهم شود تا شاهد امحا آن در کشور نباشیم.

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: خرید تضمینی جوابگوی هزینه کشاورزان نیست بلکه تنها بخشی از هزینه‌ها را جبران می‌کند زیرا هزینه تمام شده محصولات بیش از آن چیزی است که اکنون خرید تضمینی ان صورت می‌گیرد و به همین خاطر بایستی بخش از درآمد هدفمندی یارانه‌ها به بخش کشاورزی اختصاص یابد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار