۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۲۵
کد خبر: 81941549
T T
۰ نفر
36 طرح جهاد كشاورزي استان مركزي در دهه فجر آماده بهره برداري است

اراك- ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي گفت: 36 طرح فني، عمراني و توليدي در بخش جهاد كشاورزي همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي در اين استان آماده بهره برداري است.

علي بابايي روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين طرح ها با اعتباري بالغ بر 133 ميليارد ريال در بخش هاي آب و خاك، دام و طيور، صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي و گلخانه به بهره برداري مي سند.
وي ادامه داد: 19 درصد از اعتبار مورد اين طرح ها از طريق منابع مالي دولت، 37 و نيم درصد از محل تسهيلات بانكي و 43 و نيم درصد از طريق آورده شخصي افراد تامين شده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي كشاورزي استان مركزي بيان كرد: 487 خانوار در 30 روستاي اين استان از مزاياي اين طرح ها بهره مند مي شوند و براي 206 نفر نيز به صورت مستقيم و 252 به صورت غير مستقيم اشتغالزايي شده است.
بابايي گفت: 22 عنوان از اين طرح ها در حوزه آب و خاك شامل انتقال آب با لوله، احداث و بهسازي كانال هاي انتقال آب، توسعه سيستم هاي نوين آبياري و مرمت و احياء قنوات است.
وي ادامه داد: با اجراي اين طرح ها دو هزار و 600 متر لوله انتقال آب، هفت كيلومتر كانال آبياري، 337 هكتار به سيستم هاي نوين آبياري به سيستم آبياري كشاورزي اين استان افزوده و دو حلقه از قنوات استان نيز احيا و مرمت مي شوند.
رئيس جهاد كشاورزي استان مركزي گفت: با اجراي طرح هاي سيستم آبياري نوين در دهه فجر، يك هزار و 480 هزار مترمكعب در مصرف آب كشاورزي صرفه جويي مي شود.
بابايي گفت: عنوان از طرح هاي مذكور نيز در حوزه صنايع تبديلي و تكميلي و چهار طرح در حوزه صنايع گل خانه اي است كه با بهره برداري از آنها، يك هزار و 205 تن به ظرفيت فرآوري محصولات كشاورزي و 18 هزار و 600 متر مربع به مساحت گلخانه اي استان افزوده مي شود.
وي ادامه داد: با بهره برداري از طرح ها، دو واحد به مراكز كشت و توليد گل و گياه زينتي و دو واحد در زمينه توليد سبزي و صيفي استان افزوده مي شود كه با احداث آنها 960 هزار شاخه انواع گل و گياهان زينتي و 200 تن توليدهاي سبزي و صيفي منطقه افزايش مي يابد.
هم اكنون 54 هزار هكتار از اراضي استان مركزي مجهز به سيستم آبياري نوين است و اين استان يكي از كانون هاي پيشروي كشور در طرح هاي ابياري نوين محسوب مي شود.
1955/6013/

سرخط اخبار استان‌ها