خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران:

محدودیتی در تأمین اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۶۴۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: به غیر از کمباین که کارخانه سازنده جوابگو نیست، سایر تقاضاها به روز است و با وام بانکی با 20 درصد آورده شخصی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از ساری، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه برپایی نمایشگاه ادوات کشاورزی مازندران در قائم‌شهر با بیان اینکه این نمایشگاه چندمین نمایشگاه افتتاح شده در مازندران است، اظهار کرد: تکنولوژی ماشین‌آلاتی که در غرفه‌ها وجود دارد نسبت به نمایشگاه های گذشته بالاتر است و از نقاط مختلف کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: حضور تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی از استان‌های دیگر، فرصت مناسبی است تا کشاورزان با ماشین آلات جدید و نحوه استفاده از آن آشنا شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: ماشین‌آلاتی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که همزمان چندین کار شخم، دیسک، کود و بذر را در یک بار حضور ماشین در مزرعه انجام می‌دهد که علاوه بر کاهش هزینه، از فشرده شدن خاک جلوگیری می‌کند.

حیدرپور با بیان اینکه استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی از نظر کیفی و کمی در محصولات کشاورزی مؤثر است، اظهار کرد: ارتقاء بهره وری از نهاده‌های تولید و کاهش هزینه تولید از مزایای استفاده از ماشین است.

وی افزود: امسال در حدود 69 میلیارد تومان خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون از منابع بانک کشاورزی، در اختیار ما قرار گرفت که با بهره 15 درصد و بازپرداخت 5 ساله به کشاورزان داده می‌شود و شرایط خوبی است که استفاده از ماشین را در این بخش افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: تاکنون 70 درصد این مبلغ جذب شد و با سرعت خوبی در تلاش هستیم پاسخگوی نیاز کشاورزان باشیم.

حیدرپور با بیان اینکه هیچ محدودیتی در تأمین اعتبار نداریم و از مبلغ اعتبار شناور که در اختیار استان‌هاست استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: به غیر از کمباین که کارخانه سازنده جوابگو نیست، سایر تقاضاها به روز است و با وام بانکی با 20 درصد آورده شخصی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طی یکی دو سال گذشته مبلغ 220 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان  ادوات کشاورزی قرار گرفت و بیش از 6 هزار انواع ماشین‌آلات در اختیار کشاورزان قرار گرفت و باعث شد به ازای هر هکتار 2.2 اسب بخار انرژی داشته باشیم که عدد قابل توجهی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران تصریح کرد: در حدود 90 درصد برداشت برنج و 30 درصد نشاکاری ما به وسیله ماشین انجام می‌شود و باید سعی کنیم در بخش باغی هم از ماشین آلات استفاده بیشتری ببریم.

حیدرپور با بیان اینکه نمایشگاه مکانی است که مبتکران و سازندگان، ماشین‌آلات جدید خود را به مردم عرضه می‌کنند، گفت: با بازدید و آشنا شدن با ماشین‌آلات جدید می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و با سرعت بیشتر مکانیزاسیون را در مازندران پیش ببریم.

نمایشگاه تخصصی کشاورزی، ماشین آلات و صنایع وابسته در سه سالن مجزا و 160 غرفه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران واقع در قائم‌شهر از 22 تا 26 آبان ماه برپاست و برای بازدید عموم آزاد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز