• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: جنوب کرمان
  • کد خبر: 96021609871
  • منبع : نمایندگی کرمان

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی:

نظام مهندسی پلی برای انتقال یافته‌های علمی به عرصه تولید است

نظام مهندسی پلی برای انتقال یافته‌های علمی به عرصه تولید است

ایسنا/جنوب کرمان رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: این سازمان پلی برای انتقال یافته‌های علمی در جهت تولید و تامین امنیت مواد غذایی در کشور است.

به گزارش ایسنا، کبیری در آیین استقلال رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان در جیرفت افزود: راه‌اندازی این مهم در منطقه با وجود پتانسیلهای بخش کشاورزی کمک شایانی در جهت توسعه شاخص‌های این بخش خواهد داشت.


وی اضافه کرد: اسباب توسعه بخش کشاورزی در کشور فراهم شده و باید با بازاریابی محصول و عرضه به بازار اقدامات دیگر این حوزه را انجام داد. تنوع اقلیم و خاک حاصلخیز در کشور بخصوص منطقه جنوب کرمان موجبات تامین امنیت غذایی کشور را فراهم اورده است. توجه حاکمیت‌ها همیشه تامین مواد غذایی در کشور بوده و این وظیفه سنگینی است که برعهده تولید کننده است.


رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی افزود: در حال حاضر ۲۲۰ هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی عضو نظام مهندسی در کشور وجود دارد که زمینه استخدام انها فراهم نیست. باید از تجربیات علمی این فارغ التحصیلان در بین چهار میلیون بهره بردار بخش کشاورزی اقدامات لازم را در زنجیره تولید استفاده کرد.


کبیری اعلام کرد: استفاده از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در مراکز خدمات غیر دولتی کمک بزرگی به عرصه تولید محصولات کشاورزی کشور خواهد کرد.


وی با بیان اینکه نظام مهندسی پلی در جهت انتقال یافته های علمی در عرصه تولید است، افزود: تکمیل زنجیره‌های تولید و حتی عرضه به بازار و کمک به ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند مهم ترین استفاده از فارغ التحصیلان این بخش باشد.


کبیری با اشاره ظرفیت تولید و تنوع اقلیمی و خاک خاصلخیز در منطقه جنوب کرمان از متولیان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خواست تا با انجام وظایف در عرصه های اموزش و پژوهش موجبات رشد و توسعه کشاورزی علمی در این منطقه را رقم زنند.


 در ایین استقلال رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی جنوب کرمان، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، رییس کشت و صنعت جیرفت، نماینده شهرستانهای جنوبی کرمان در مجلس، روسای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha