۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۳۷
کد خبر: 82029896
T T
۰ نفر
فرماندار:روند اجراي طرح توسعه بخش كشاورزي شوش با رفع موانع شتاب مي گيرد

شوش - ايرنا - فرماندار شهرستان شوش اجراي طرح 550 هزار هكتاري مقام معظم رهبري را گامي مهم در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي در استان خوزستان دانست و گفت:در اين راستا اجراي بخشي از اين طرح در محدوده شهرستان شوش در سالجاري شتاب مي گيرد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا رضا نجاتي در نشست بررسي روند اجراي بخشي از طرح 550هزار هكتاري در شهرستان شوش از بخش كشاورزي به عنوان يكي از مهمترين بخش ها در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي دانست و افزود:با همكاري همه دستگاه ها و نيز اقدام و عمل در زمينه افزايش توليد داخلي بايد تلاش جدي صورت گيرد.
وي اظهار كرد:تسطيح و زهكشي حدود 80 هزار هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان شوش در قالب طرح 550 هزار هكتاري مقام معظم رهبري موجب تحولي بزرگ در بخش كشاورزي منطقه شمال خوزستان خواهد شد.
وي افزود:توسعه شهرستان شوش با توسعه بخش كشاورزي محقق مي شود و در اجراي طرح هاي كشاورزي در اين شهرستان بايد به نحوي عمل شود تا مردم و كشاورزان از مزاياي آن بهره مند شوند.
نجاتي گفت:اين طرح با همه فراز و نشيب ها در سطح شهرستان شوش در حال اجراست لذا بايد براي اجراي طرح آبياري تحت فشار همچنين ادامه فعاليت شركت جهاد نصر در منطقه غرب كرخه برق مورد نياز آنها تامين شود.
با اجراي كامل طرح كشاورزي مقام معظم رهبري زمينه اشتغال براي 330 هزار نفر فراهم شده ضمن اينكه از هدر رفت آب در بخش كشاورزي جلوگيري شده و اصلاح خاك و تكميل سرمايه گذاري بالا دستي را در استانهاي خوزستان و ايلام به دنبال دارد.
مقدمات اجراي اين طرح از سال 1389 آغاز شده است.
با اجراي كامل اين طرح در مجموع 9 ميليون تن به توليدات زراعي و باغي كشور افزوده مي شود.
6068/7280

سرخط اخبار استان‌ها