سفیر نروژ در ایران از راه‌اندازی اتاق بازرگانی ایران و نروژ در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ایران ظرفیت خوبی برای جذب توریست دارد که می‌تواند موجب تقویت تعامل بین ایران و نروژ باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی بیرجند، اودیسه نورهیم در جمع بازرگانان و فعالان اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: تمایل داریم در زمینه اقتصادی و سرمایه‌گذاری اطلاعاتی از خراسان جنوبی داشته و توافقات هسته‌ای اخیر سبب می‌شود امکانات و توانایی بیشتری برای همکاری با ایران داشته باشیم.

سفیر نروژ در ایران افزود: در حال حاضر کشورهای اروپایی فراوانی خواستار برقراری همکاری و ارتباط با ایران هستند و نروژ نیز در این مورد استثنا نیست و تمایل دارد با ایران ارتباط برقرار کند.

نورهیم با بیان اینکه در ماه اکتبر در وزارت خارجه نروژ در زمینه تجارت با ایران بحث شده است، یادآور شد: شرکت‌ها و سازمان‌های زیادی قبل از تحریم‌ها همکاری خوبی با ایران داشته‌اند و تمایل دارند در حال حاضر نیز این همکاری‌ها ادامه یابد و نروژ کشوری نفت‌خیز است و تمایل دارد در این زمینه با ایران همکاری کند.

سفیر نروژ در ایران تصریح کرد: در زمینه محصولات دریایی و ماهیگیری مشترکاتی بین ایران و کشور نروژ وجود دارد که می‌تواند زمینه همکاری بین این دو کشور باشد و در زمینه توریست نروژ تمایل دارد همکاری‌های خود را با ایران بیشتر کند چرا که ایران پتانسیل‌های خوبی برای جذب توریست دارد که می‌تواند تقویت و زمینه تعاملی بین ایران و نروژ باشد.

وی افزود: برای جذب گردشگر ابتدا باید زیرساخت‌های لازم مانند صنعت هتلینگ و حمل و نقل محقق شود و بخش گردشگری می‌تواند محلی خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد و سفارت نروژ می‌تواند برای جذب سرمایه‌گذار اطلاعات لازم در مورد پتانسیل‌های این استان را در اختیار بخش خصوصی و دولتی نروژ قرار دهد.

وی گفت: برای تعاملات تجاری به صورت فردی با تجار نروژ باید دیدارهای مستقیم انجام گیرد که در این راستا سفارت نروژ در ایران می‌تواند زمینه را برای این تعاملات برقرار کند و راه‌اندازی اتاق بازرگانی ایران و نروژ در آینده‌ای نزدیک در دستور کار است که راه‌اندازی این اتاق فرصت خوبی برای تجار دو کشور در برقراری تعامل و همکاری است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =