۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۴۲
کد خبر: 82228685
T T
۰ نفر
اجراي ملي طرح بهبود تغذيه و امنيت غذايي در ميناب از مهر

بندرعباس- ايرنا - معاون مديريت و توسعه منابع انساني سازمان مديريت و برنامه ريزي هرمزگان گفت: طرح بهبود تغذيه و امنيت غذايي از اول مهر ماه همزمان با هفت مركز كشور به صورت آزمايشي در ميناب آغاز مي شود.

به گزارش ايرنا ، حميد دولتي سه شنبه در نشست بررسي ارائه راهكارهاي اجرايي طرح بهبود تغذيه و امنيت غذايي در شهرستان ميناب افزود: طرح ارائه خدمات كارشناسي رايگان به مردم در پايگاه‌هاي سلامت به وسيله مراقبان طرحي است كه از مهرماه به صورت آزمايشي آغاز و در صورت موفقيت در سطح كشور اجرايي مي شود.
وي بيان داشت: با اين اقدام مهم هم در اقتصاد مردم و هم در بحث دسترسي مردم به مواد غذايي ، برخي از مشكلات برطرف مي‌شود.
معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي هرمزگان گفت: دولت تدبير و اميد به دنبال بهبود امنيت غذايي در سطح كشور و رفع كامل اين مشكلات است كه اين طر ح با محوريت وزارت بهداشت و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و مسئولان اجرا مي شود.
دولتي اضافه كرد: اين طرح براساس برنامه ريزي هاي انجام شده در قالب 24 عنوان در راستاي سلسله اقداماتي براي بهبود تغذيه و امنيت غذايي صورت مي گيرد كه نياز به مشاركت و همراهي همه مسئولان و مردم است.
معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه ميناب نيز گفت: طرح بهبود تغذيه و امنيت غذايي به عنوان پايلوت استاني از نيمه دوم امسال با همكاري تمامي دستگاه ها و ادارات شهرستان و باهمكاري سازمان مديريت و برنامه ريزي و ساير ادارات اجرايي مي شود.
محمد رياضي افزود: در اين طرح آموزش، فرهنگ ‌سازي، صنايع غذايي و قيمت‌ها مورد توجه است كه در صورت موفقيت در سراسر كشور اجرا مي‌شود.
وي بيان داشت: در اين طرح چهار عامل اندازه مواد غذايي مصرفي، وضعيت اقتصادي و معيشتي جامعه هدف، آگاهانه مصرف كردن مواد غذايي و دسترسي به خدمات بهداشتي درماني هدف مطرح مي‌شود.
ميناب به عنوان دومين شهرستان بزرگ هرمزگان با بيش از 300 هزار نفرجمعيت در 90 كيلومتري شرق بندرعباس قرار دارد.
7195/6048

سرخط اخبار استان‌ها