۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۳۹
کد خبر: 82225676
T T
۰ نفر
كشاورزي برمبناي فناوري نوين راهبردي مهم در تحقق اقتصاد مقاومتي است

كرج -ايرنا- استاندار البرز گفت: كشاورزي بر مبناي فناوري نوين يكي از برنامه هايي است كه در قالب طرح ويژه اي دنبال مي شود كه بخشي از آن نيز تحقق راهبردهاي اقتصاد مقاومتي است .

به گزارش ايرنا ،سيد حميد طهائي روز شنبه در نشست اتاق فكر اقتصاد مقاومتي البرز افزود: اتاق فكر اقتصاد مقاومتي بستري براي طرح ايده ها و فكرها و سرعت بخشي به برنامه هاي ستاد اقتصاد مقاومتي است
وي ادامه داد: ايجاد فرصت هاي شغلي، جذب سرمايه گذاري، بهبود كسب و كار، رونق صنايع بخشي از دستاوردها و تلاش هاي دولت تدبير و اميد طي اين مدت در البرز است كه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي نيز به نوبه خود در تلاش براي تحقق بسياري از اهداف اقتصادي است .
وي گفت: براساس گزارش اداره كل كار، تعاون و رفاه اجتماعي حدود 39 هزار شغل در استان ايجاد شده است.
استاندار البرز با اشاره به رشد جمعيت اين استان گفت: طي 60 سال اخير جمعيت كشور 5 برابر افزايش داشته است در حالي كه اين رقم در كرج به ركورد 22 برابري رسيده است.
طهائي افزود: با ابلاغ اخير وزير كشور،دكتر واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بعنوان نماينده ويژه استان البرز معرفي شده اند كه با توجه به استقرار فرودگاه پيام در اين استان و همچنين پايلوت بودن البرز در اجراي بخشي از خدمات دولت الكرونيك در كشور، اين انتخاب امتيازات ويژه اي براي توسعه البرز به همراه خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: سياست هاي جمعيتي استان از محوري ترين مباحثي است كه بايد روي آن مانور ويژه اي صورت گيرد.
طهائي، با اشاره به اينكه طبق ميانگين، بطور متوسط ساكنين در هر كيلومتر مربع 47 نفر در كشور است، اين رقم در البرز را 476 نفر حدود 10 برابر متوسط كشوري اعلام كرد.
استاندار البرز با تأكيد بر لزوم در نظر گرفتن سقف رشد جمعيتي، اضافه كرد: به موازات افزايش جمعيت بايد توسعه شهرها، ايجاد اشتغال و فرصت هاي سرمايه گذاري را شاهد باشيم در حالي كه توازني بين مولفه هاي توسعه و رشد جمعيت وجود ندارد.
دراين نشست گزارشي از فعاليت هاي انجام شده در بخش هاي توزيع برق، ارتباطات و فناوري اطلاعات، روند واگذاري پروژه هاي بخش خصوصي،مشاركت رسانه در اقتصاد،طرح هاي پارك علم و فناوري و تشريح اقدامات ستاد تسهيل و رفع موانع توليدي ارائه شد.
8029/1535

سرخط اخبار استان‌ها