۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۸
کد خبر: 82109771
T T
۰ نفر
خراسان رضوي دارنده رتبه نخست كشور در توليد گوشت قرمز

مشهد- ايرنا- معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: اين استان در زمينه توليد گوشت قرمز رتبه اول كشور را از آن خود كرده است.

جعفر حاجي مجتهد روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سال گذشته مجموعا 75.5 هزار تن گوشت قرمز در اين استان توليد شده كه بر اين اساس رتبه اول توليد در اين بخش متعلق به خراسان رضوي است.
اين مسئول اظهار كرد: در سال زراعي گذشته از اين استان 78 هزار تن گوشت قرمز به كشورهاي ديگر صادر شده كه از اين نظر نيز خراسان رضوي رتبه نخست كشور را دارد.
وي با اشاره به اينكه ميزان توليدات دام و طيور در خراسان رضوي در سال هاي گذشته رشد قابل ملاحظه اي داشته، بيان كرد: اين روند به گونه اي است كه علاوه بر تامين نياز داخل، اقدام به صادرات مازاد توليد كرده ايم.
حاجي مجتهد با اشاره به اينكه پارسال 110 ميليون دلار محصولات دام و طيور از اين استان به خارج از كشور صادر شده، اظهار كرد:اين ميزان صادرات در حالي انجام شد كه تعهد استان در اين زمينه 75 ميليون دلار بود.
وي افزود: ارزش صادرات محصولات دام و طيور در سال قبل از آن نيز 100 ميليون دلار ثبت شده است.
وي گفت: هم اكنون هزار و 287 واحد گاو شيري با ظرفيت 63 هزار و 400 راس و 437 واحد پرواربندي گوساله با ظرفيت 59 هزار و 230 راس در خراسان رضوي فعال است.
خراسان رضوي 14،6ميليون واحد دامي دارد و سالانه يك ميليون و 200 هزار تن محصولات در حوزه دام و طيور در اين استان توليد مي شود.
7496/5132

سرخط اخبار استان‌ها