۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

سه هزار هکتار از شالیزارهای مازندران نوسازی می شود

سه هزار هکتار از شالیزارهای مازندران نوسازی می شود

ساری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال سه هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران تجهیز و نوسازی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار مهر، دلاور حیدر پور پیش از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزای مورد توجه دولت است، گفت: برای اجرای این طرح ۵۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و خیزش جدیدی در استان شروع شد و با اینکه در دو سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات راکد مانده بود، اما در سال گذشته اقدامات مناسبی انجام شد.

حیدر پور با اشاره آغاز تجهیز و نوسازی هزار هکتار در استان، تصریح کرد: در دستور کار سال جاری سه هزار هکتار قرار داد انجام شود و برای سال آینده ۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری مازندران تجهیز و نوسازی شود.

وی با اعلام اینکه از زمان آغاز طرح تجهیز و نوسازی اراضی حدود ۵۰ هکتار تاکنون انجام‌شده است، اظهارداشت: یکی از مهمترین اقدامات اجرای تجهیز و نوسازی سه هزار هکتار تا پایان اردیبهشت سال آینده انجام و به کشاورزان تحویل داده شود.

حیدر پور با بیان اینکه توسعه باغات در اراضی شیبدار مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در دو استان مازندران و گیلان مورد توجه دولت است و ۵۰ میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شد.

وی در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی، تصریح کرد: با اصلاح قانون در سال ۸۵ هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز ممنوع و باید قلع و قمع صورت گیرد.

تأمین ۱۲ درصد مرغ کشور

حیدر پور با بیان اینکه صنعت مرغداری استان یکی از صنعت‌های موفق و پیشرودر کشور است، افزود: مازندران ۱۲ درصد مرغ و ۳۰ درصد جوجه یکروزه کشور را تأمین می‌کند و پروانه و مجوز جدید مرغداری از سال گذشته ممنوع شده است اما پرونده‌های قبل تاریخ تصویب این قانون پس از تکمیل مجوز صادر می‌شود.

حیدرپوریکی از فعالیت‌های مهم بخش کشاورزی برای کاهش هزینه تولید و سهولت تولید برنج توسعه مکانیزاسیون عنوان کرد و افزود: حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار استان و کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر هیات دولت به مازندران ۲۵۰ میلیارد ریال در سال جاری و سال آینده برای پروژه‌های مصوب شده برای توسعه صادرات، تولید مرغ گوشتی، گل و گیاه زینتی، ماهیآ آبزیان و میوه محصولات شاخص برای مزیت صادرات است که از اهداف توسعه برای آینده می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران استفاده از ظرفیت دریای خزر برای پرورش ماهی در قفس و ماهیان خاویاری در آب دریای خزر و گلخانه‌ها پروژه‌های مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

حیدر پور در خصوص برنج‌های آلوده، گفت: با توجه به تولید ۲ میلیون تن تولید برنج و تأمین برنج مورد نیازکشور باید یک مقدار کسری را از خارج وارد کنیم اما باید روی سلامت توجه اساسی داشته باشیم.  

وی با اشاره به اینکه اقدامات مناسبی در حوزه کشاورزی کشور انجام و با رشد مناسبی در طی دو سال مواجه هستیم، گفت: در سال جاری با توجه به شرایط سخت اقتصادی، مشکلات مالی و تحریم‌های ظالمانه  ۳۸۰ میلیارد ریال مصوب اعتبارات تملک دارائی است.

وی با اشاره به اینکه  در سفر رئیس جمهور نیز رقمی معادل ۱۸۴ میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی مصوب شد، اظهارداشت: در سال جاری حدود ۱۸ میلیارد ریال تاکنون پرداخت یارانه از اعتبارات ملی پرداخت شده است.

افتتاح ۶۵ پروژه در دهه فجر

وی میزان اعتبار مصوب ملی استان را بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در سال جاری دو هزار و ۱۵۰ عمرانی در سال جاری در دست اجراست و در دهه فجر ۶۵ پروژه عمرانی در زمینه‌های مختلف آب‌وخاک، تأمین آب، تولید گوشت، ادوات کشاورزی و گل و گیاه زینتی به بهره‌برداری می‌رسد.

حیدر پور با اعلام اینکه ۱۸ پروژه عمرانی تولید و ۴۷ پروژه زیربنایی است، خاطرنشان کرد: ۵۵۴ میلیارد ریال با راه‌اندازی این پروژه‌ها برای ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد، بیش از سه هزار تن به ظرفیت تولید استان اضافه و ۱۶ هزار و ۳۹۲ خانوار بهره‌بردار کشاورز از این پروژه‌ها برخوردارمی‌شوند و این پروژه‌ها برای اشتغال، بهبود اشتغال و ارتقاء سطح معیشتی خانوارهای روستایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به اقدامات انجام‌شده درباره صادرات محصولات استان نیز اشاره کرد و افزود: وظیفه مندی برای توسعه صادرات در اختیار سایر ارگان‌هاست که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شد.

حیدر پور با اعلام اینکه استفاده مناسبی از ظرفیت دریایی خزر در افزایش تولیدات این محصول وجود دارد، گفت: سرمایه‌گذاران این بخش موردحمایت جهاد کشاورزی استان قرار می‌گیرد.

کد خبر 3038133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha