روند کاهشی قیمت مرغ ادامه دارد/ متضرر شدن تولیدکنندگان به دلیل عرضه زیاد

15:13 - 30 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۹۲۸۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه روند کاهشی قیمت مرغ ادامه دارد، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ ۷ هزار ۴۰۰ تومان است اما، به دلیل تقاضا کم و عرضه زیاد در واحد‌های صنفی ۷ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

روند کاهشی قیمت مرغ ادامه دارد/ متضرر شدن تولیدکنندگان به دلیل عرضه زیادمهدی یوسف خانی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد درباره وضعیت بازار و قیمت مرغ اظهار کرد: وضعیت بازار مرغ در حال حاضر پایین و به نفع مصرف کننده است و تولیدکنندگان در حال متضرر شدن هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به کاهش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار نسبت به ابتدای هفته افزود: امروز نرخ هر کیلو مرغ در کشتارگاه ۶ هزار و ۶۰۰ تومان، قیمت پخش ۶ هزار و ۷۵۰ تومان و قیمت خرده فروشی درب واحد‌های صنفی ۷ هزار و ۴۰۰ بالاترین قیمت است.

وی گفت: به دلیل وجود رقابت و کمبود تقاضا و عرضه زیاد مرغ کمتر از قیمت مصوب اتحادیه و حدود ۷ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی درباره مشتقات مرغ نیز اظهار کرد: نرخ هر کیلو سینه مرغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ و فیله مرغ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

یوسف خانی خاطرنشان کرد: میزان تولید زیاد است و بیش از مصرف نیاز داخل تولید صورت گرفته و چون صادرات ضعیف است تولید در داخل کشور انباشته می‌شود و تولیدکنندگان متضرر می‌شوند.

وی تصریح کرد: در مجموع برای تامین مرغ یک ماه در کشور نیاز به ۹۰ میلیون جوجه ریزی است، اما در حال حاضر ۱۲۰ میلیون جوجه ریزی داریم و این مازاد تولید به تولیدکنندگان آسیب زده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی همچنین درباره قیمت تخم مرغ نیز گفت: تخم مرغ داخلی هر شانه حدود ۱۴ هزار تومان و تخم مرغ وارداتی نیز طبق قیمت مصوب هر شانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *