۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82190469
T T
۰ نفر
140 مركز تهیه و توزیع مواد غذایی بدون مجوز در جنوب اصفهان فعالیت دارند

اصفهان- ایرنا- 140 مركز تهیه و توزیع مواد غذایی بدون مجوز از جمله باغ تالار، رستوران، چلوكبابی و نانوایی در محدوده جنوب اصفهان شامل مَرغ و اطراف بهارستان شناسایی شده كه بیشتر آنها از آب چاه برای مصارف آشامیدنی و خوراكی استفاده می كردند.

مسئول واحد بهداشت محیط مركز بهداشت شماره 2 اصفهان روز سه شنبه به ایرنا گفت: این مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی كه حدود 80 واحد آنها را باغ تالارها، رستوران ها و چلوكبابی ها تشكیل می دهد دارای مشكلات بهداشتی هستند.
هوشنگ طاهری افزود: هیچكدام از این واحدها دارای مجوز از سازمان های مربوطه مانند شهرداری بهارستان، جهاد كشاورزی، اماكن نیروی انتظامی و آب و فاضلاب نیستند.
وی با اشاره به برگزاری جلسه های مختلف با ارگان های مرتبط برای ساماندهی واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی در جنوب اصفهان، گفت: همكاری چندانی در این زمینه صورت نگرفته است و ما نیز تا زمانیكه وضعیت این واحدها ساماندهی نشود نمی توانیم به آنها مجوز بهداشت دهیم.
طاهری توضیح داد: بیشتر این واحدها بدون مجوزهای لازم اقدام به ساخت و ساز و راه اندازی كسب و كار در محدوده جاده بهارستان و مَرغ كرده اند و امروز با مسائل و مشكل هایی مانند نداشتن آب آشامیدنی لوله كشی شده مواجه هستند.
مسئول واحد بهداشت محیط مركز بهداشت شماره دو اصفهان گفت: پاسخ اداره جهاد كشاورزی در این زمینه این است كه این واحدها تغییر كاربری نداده اند، شهرداری بهارستان نیز اعلام كرده كه این واحدها از شهرداری مجوز ندارند و اداره اماكن نیروی انتظامی نیز عنوان كرده است كه این واحدها مشكل هایی بهمراه دارند.
طاهری ادامه داد: اداره آب و فاضلاب نیز اعلام كرده كه به دلیل اینكه این واحدها در زمین های كشاورزی ساخت و ساز كرده اند و در طرح هادی قرار ندارند نمی تواند برای آنها لوله كشی آب انجام دهد.
وی با تاكید بر اینكه با توجه به همه این موارد، اتاق اصناف بهارستان باید برای تعطیلی و جلوگیری از فعالیت این واحدها اقدام كند، تصریح كرد: با این وجود مركز بهداشت شماره دو اصفهان از نظر بهداشتی كنترل های لازم را بر روی واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی جهت حفظ سلامت مردم انجام داده است.
وی با بیان اینكه بیشتر این واحدها از آب چاه برای مصارف آشامیدنی و پخت و پز استفاده می كردند، افزود: اما اكنون با كنترل ها و اقدام های صورت گرفته از سوی مركز بهداشت شماره دو اصفهان روزانه با استفاده از 14 دستگاه خودرو، آبرسانی سیار به آنها می شود و آب چاه ها قطع شده است.
وی ادامه داد: همچنین مركز بهداشت شماره دو اصفهان از این واحدها برای رعایت شرایط بهداشتی تعهد گرفته است.
طاهری خاطرنشان كرد: مركز بهداشت شماره دو اصفهان با وجود كمبود نیروی انسانی، یك نفر كارشناس را به طور ویژه برای رسیدگی به وضعیت واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی در جنوب اصفهان تعیین كرده است.
وی گفت: موضوع این واحدها در جلسه كارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان نیز مطرح شده و فرماندار اصفهان نسبت به ساماندهی وضعیت این واحدها بویژه باغ تالارها و رفع مشكل های آنها تاكید كرده است.
مركز بهداشت شماره دو، مناطق غرب و جنوب زاینده رود در اصفهان با حدود یك میلیون و 300 هزار نفر جمعیت را زیر پوشش دارد.
ت/3011/ 6022

سرخط اخبار استان‌ها