خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی گیلان:

گردشگری موجب کاهش بیکاری در شهرها می‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با بیان اینکه امروزه گردشگری موجب توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار می‌شود، تصریح کرد: گردشگری موجب کاهش بیکاری در شهرها می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، همایون کاوه عصر امروز در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان توسعه گردشگری تخصصی را از مباحث مهم دانست.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان ادامه داد: گردشگری می‌تواند در شناساندن میراث فرهنگی و هویت شهر به ساکنان و گردشگران نقش مهمی داشته باشد.

وی رشت را دارای ظرفیت جذب گردشگری دانست و گفت: شهر رشت با توجه به دارا بودن قدمتی طولانی از ظرفیت‌های بسیاری برای جذب گردشگر برخوردار است.

کاوه با بیان اینکه امروزه گردشگری موجب توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار می‌شود، تصریح کرد: گردشگری موجب کاهش بیکاری در شهرها می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان یادآور شد: با پیمایش بافت قدیم شهر رشت و بررسی عوامل مختلف در محلات قدیم، نتایجی به دست آمده که فرضیه مذکور را اثبات می‌کند.

وی بهسازی مسیرهای پیاده‌راه در بافت قدیم شهر رشت را در توسعه گردشگری تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: می‌توان با بهسازی این مسیرها در شناساندن بناهای تاریخی آن گام مهمی برداشت.

کاوه خاطرنشان کرد: با استناد به تفاهمنامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با گروه مطالعاتی ژئو پارک‌های گیلان اهداف پروژه  11صد111  در کمیسیون گردشگری مذکور مطرح شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان هدف از اجرای طرح مذکور را احیای بافت با هویت بومی رشت، توسعه فرهنگ گردشگری و صنایع‌دستی در بافت قدیم و... عنوان کرد.

 

 

کد خبر : ۳۷۴۷۰۱