توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خواسته به‌حق کشاورزان است

نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی گفت: مکانیزاسیون کشاورزی باید به روز باشد تا علاوه بر افزایش بهره‌وری میزان تلفات را نیز کاهش دهد.

سید راضی نوری نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با توجه به اینکه تلفات محصولات کشاورزی یکی از مشکلات بخش کشاورزی است باید در مراحل کاشت و داشت و برداشت صنایع تبدیلی و شبکه توزیع برای محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود تا میزان تلفات به حداقل برسد.

وی افزود: مکانیزاسیون کشاورزی باید به روز باشد تا علاوه بر افزایش بهره‌وری میزان تلفات را نیز کاهش دهد و از طرفی هر کدام از محصولات کشاورزی نیازمند دستگاه‌های کافی ماشین آلات وجود ندارد.

نوری در ادامه گفت: نامناسب بودن حمل و نقل و انبار داری از دیگر عوامل تلفات محصولات کشاورزی است و به همین خاطر لازم است که برای حمل و نقل محصولات کشاورزی افزایش سردخانه‌ها شرایط ویژه‌ای را فراهم کنیم تا شاهد تلفات 1700 تن سیب زمینی در کشور نباشیم.

نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: درواقع اجرای قانون الگوی کشت بر اساس شرایط آب و هوایی منطقه در مزارع نیز می‌تواند تأثیر به سزایی در کاهش تلفات محصولات کشاورزی داشته باشد تا هنگام برداشت با ضرر و زیان مواجه نشویم.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار