۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۹
کد خبر: 81683283
T T
۰ نفر

پزشكیان: دلواپسان دیگر حرفی برای گفتن ندارند

۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۹
کد خبر: 81683283
پزشكیان: دلواپسان دیگر حرفی برای گفتن ندارند

تهران- ایرنا- نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه ملت ایران از توافق هسته ای خوشحال هستند گفت: دلواپسان پس از این دستاورد ، دیگر حرفی برای گفتن ندارند.

مسعود پزشكیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره توافق ایران و 1+5 بر اجرای برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) هسته ای و عملكرد تیم مذاكره كننده ایران افزود: تلاش و دستاوردهای این تیم از همان روز اول كه برخی ها به آنها بی احترامی می كردند، چه به نتیجه می رسید و چه به نتیجه نمی رسید، باعث شده كه انسجام و وحدت بین المللی كه در زمان دولت های نهم و دهم علیه ایران ایجاد شده بود را درهم شكند.

وی با تاكید براینكه برخی در سال های اخیر می گفتند كه تیم مذاكره كننده تمامی كشور را فروخت و آن را به دست دشمنان داد، امروز حرفی برای گفتن ندارند، افزود: متاسفانه همین افراد روزگاری می گفتند كه تحریم های سازمان ملل ضد كشورمان هیچ تاثیری ندارد اما امروز برای فشار به تیم مذاكره كننده می گفتند كه باید تمامی تحریم ها یكجا برداشته شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر تیم مذاكره كننده كاردان، كارشناسان و خبره نبود نمی توانست به مذاكرات ادامه دهد، ولی این افراد از نظر تجربه و خبرگی توانستند كار خود را به بهترین وجه انجام دهند.

وی با بیان اینكه در مذاكرات باید منافع دو طرف مد نظر قرار گیرد، خاطر نشان كرد: اگر همیشه بگویم كه انصاف با ما است و دیگران انصاف ندارند، درست نیست؛ زیرا اگر می خواهیم در این دنیا زندگی كنیم باید انصاف، عدالت و خواسته های رقیب را نیز مدنظر قرار دهیم تا به یك جمع بندی برای باهم زندگی كردن در كره زمین دست پیدا كنیم.

نماینده مردم تبریز درباره نظر مجلس درمورد نتایج مذاكرات هسته ای گفت: اگر شورای عالی امنیت ملی این نتایج را تایید كند، قطعا مجلس نیز آن را تایید خواهد كرد.

وی درباره پس از توافق هسته ای نیز گفت: پس از این دولت باید از فرصت های ایجاد شده در راستای شكوفایی اقتصاد و پایین آوردن تنش های اجتماعی و سیاسی، ثبات داخلی و منطقه ای تلاش كند تا بتواند كشور را در میدان دنیا موفق گرداند.

پزشكیان مهمترین نتایج توافق هسته ای را ایجاد آرامش در داخل دانست و اظهار داشت: متاسفانه همانگونه كه امریكا دست از سر ملت ایران برنمی دارد، دلواپسان نیز دست از سر ملت ایران برنخواهند داشت و هر روز یك مسئله جدیدی را برای دولت و ملت ایجاد خواهند كرد.

سیام**9103**1449
۰ نفر