۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۳
کد خبر: 81682867
T T
۰ نفر
استاندار قزوين: نظام تامين اجتماعي مناسب، حق مردم است

قزوين-ايرنا- استاندار قزوين نظام تامين اجتماعي مناسب را از حقوق اوليه مردم دانست و گفت: بايد با تامين اجتماعي، آرامش و امنيت خاطر براي آحاد جامعه فراهم شود.

به گزارش ايرنا مرتضي روزبه روز سه شنبه به مناسبت هفته تامين اجتماعي در ديدار مسوولين تامين اجتماعي استان قزوين با وي افزود: در دنياي مدرن امروزي دولت هاي خوب، آنهايي هستند كه نظام تامين اجتماعي آنها داراي برنامه و منشور مشخص مي باشد تا اقشار آسيب پذير جامعه را تحت پوشش و حمايت خود قرار دهد.

وي اضافه كرد: فلسفه تشكيل وزارتخانه تعاون، كار و رفاه اجتماعي اين بود كه به يك نظام جامع تامين اجتماعي با يك برنامه ريزي مدون و اهداف مشخص دست يابيم كه اميدواريم مسوولين اين وزارتخانه و سازمانهاي متبوع آن در اين امر مهم بكوشند.

روزبه ادامه داد: با وجود مووسسات خيريه و افراد خير در سطح استان، نبايد شاهد مشكلات مختلف در بين افراد آسيب پذير جامعه باشيم.

استاندار قزوين تجميع بيمه هاي مختلف را امري ضروري ذكر كرد و افزود: مردم بابت بيمه هاي درماني اعم از بيمه اصلي و تكميلي، سهم خود را پرداخت مي كنند، اما شايد خدمات درماني مورد نظر خود را دريافت نكنند و چون تعداد بيمه هاي مختلف و متنوع باعث ناكارآمدي بيشتر مي شود بايد در اين راستا راهكار جديد و مناسبي را جست وجو كرد.

مديركل تامين اجتماعي استان قزوين نيز در اين ديدار گفت: مجموعه تامين اجتماعي به عنوان امانتداران صديق سرمايه هاي بيمه شدگان انجام وظيفه مي كند.

عليرضا محسني افزود: روند مطالبات و دريافت حق بيمه و همچنين وضعيت موجود اقتصادي و توليدي فاصله بسياري در منابع و مصارف ايجاد و باعث كسري 30 ميليارد توماني ماهانه در پرداخت حقوق 57هزار خانوار مستمري بگير در برابر بدهي 260 ميليارد توماني كارفرمايان استاني شده است.

وي افزود: همين موارد موجب تاخير يكروزه در پرداخت حقوق مستمري بگيران در سال جاري براي نخستين بار شده است، اما با همياري همه جانبه مقامات ارشد سازماني و استاني و مجامع كارگري و كارفرمايي و رونق توليد و اشتغال، به يقين كيفيت خدمات و پرداختي هاي سازمان نيز از رونق بيشتري برخوردار خواهد شد.

مديركل تامين اجتماعي استان قزوين افزود: پس از گذشت 62 سال از عمر سازمان، به سازماني هزينه اي تبديل شده ايم و اميدواريم با پويايي صنعت و توليد، كيفيت خدمات سازمان مضاعف و مطلوب تر شود.

مدير درمان تامين اجتماعي استان قزوين نيز در ادامه اين ديدار گفت: سال گذشته در بخش درمان مستقيم يك ميليون و 350 هزار مراجعه به دو بيمارستان رازي و تاكستان و هشت مركز درمانگاهي استان انجام شده است و در بخش درمان غيرمستقيم نيز بيمه شدگان تامين اجتماعي دو ميليون بار به 800 مركز طرف قرارداد با تامين اجتماعي مراجعه كرده و خدمات درماني دريافت كرده اند.

دكتر محمدصادق بابايي با اشاره به پيش بيني مبلغ 5/2 ميليارد توماني براي تعميرات اساسي بخش درمان استان قزوين در سال جاري افزود: يكي از طرح هاي عمراني در سال جاري افزايش فضاي 300 متري بناي درمانگاه قائم شهر محمديه است كه به علت احداث شهرك مهرگان در كنار شهر محمديه و افزايش تعداد مراجعات به درمانگاه صورت گرفته است.

بابايي در پايان، تشكيل كميته هاي بيمه و درمان به صورت مستمر، تعامل سازنده با مجامع كارگري و شوراهاي اسلامي كار به عنوان نمايندگان بيمه شدگان و حل مسايل و مشكلات درماني و امكان تاييد نسخ دارويي به صورت اينترنتي را از دستاوردهاي مهم اين مديريت برشمرد.

7388/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها