خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران:

تحریم‌های بانکی همکاری‌های ایران را به سمت شرق توسعه داده است

رئیس اتاق بازرگانی تهران در همایش توسعه همکاری‌های ایران و فنلاند گفت: بسیار خوشحالم که امروز در همایش تجاری ایران و فنلاند شرکت می‌کنم. دو کشور ایران و فنلاند از دیرباز روابط گسترده‌ای داشته‌اند ایران جزو اولین کشورهایی بود که استقلال فنلاند را به رسمیت شناخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ خوانساری اظهار داشت: متاسفانه روابط دو کشور در سالهای اخیر به دلیل تحریم‌ها رو به کاهش گذاشت. در سالهای گذشته همکاری‌های ایران به دلیل تحریم‌های بانکی به سمت شرق سوق پیدا کرد.

وی افزود: ارزش همکاری‌های تجاری ایران و فنلاند در سال ۲۰۱۴ به ۲۳ میلیون دلار رسید که بسیار اندک است. امیدوارم با اجرای توافق هسته‌ای همکاری‌ها افزایش پیدا کند. ما از توسعه روابط با فنلاند استقبال می‌کنیم.

خوانساری ادامه داد: با توجه به توسعه علمی و صنعتی فنلاند در حوزه‌های صنایع، ارتباطات، جنگل‌داری، سلامت، مدیریت آب، مدیریت انرژی زمینه‌های همکاری بسیاری خوبی وجود دارد.

وی گفت: یقینا این نوع همکاری باعث همبستگی در کشور خواهد شد. ایران با داشتن ذخایر عظیم انرژی، جمعیت زیاد و برخورداری از ثبات و امنیت از کشورهای مهم منطقه و مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: امروز روابط اقتصادی صرفا نباید به مبادله کالا محدود شود. امیدواریم اروپایی‌ها وارد سرمایه‌گذاری‌های مشترک صنعتی و تولیدی شوند. ورود بی‌سابقه هیئت‌های مختلف در چند ماه گذشته به ایران نشان دهنده ظرفیت‌های ایران است. فنلاند هم می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در فضای اقتصادی ایران داشته باشد.

خوانساری در انتها تاکید کرد: اتاق بازرگانی تهران آمادگی خود را برای کمک به تسهیل همکاری اقتصادی ایران و فنلاند اعلام می‌کند.

کد خبر : ۳۲۸۲۴۲