۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۳۴
کد خبر: 82053430
T T
۰ نفر
معاون وزیر تغذیه و كشاورزی آلمان: برجام موانع فراروی تعامل با ایران را برداشت

شیراز- ایرنا- معاون وزیر تغذیه و كشاورزی جمهوری فدرال آلمان گفت: دستیابی به توافق در مذاكرات هسته ای و برجام موانع فراروی تعامل با ایران را از میان برداشته است.

به گزارش ایرنا 'بلیزر' پنجشنبه در كارگاه جنبی دوازدهمین نمایشگاه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی كشاورزی،‌ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری شیراز افزود: دولت آلمان علاقه مند به توسعه همكاری ها با ایران در زمینه های مختلف از جمله بخش كشاورزی است.
معاون وزیر تغذیه و كشاورزی جمهوری فدرال آلمان اظهار كرد: این كشور آمادگی دارد با طرح ریزی همكاری ها در حوزه كشاورزی با ایران، زمینه انتقال فناوری مورد نیاز در صنعت كشاورزی را نیز فراهم كند.
وی با اشاره به سفرهای متقابل وزیران جهادكشاورزی ایران و تغذیه و كشاورزی آلمان به برلین و تهران در ماه های گذشته گفت: وزیر اقتصاد آلمان نیز هفته آینده به ایران سفر خواهد كرد.
بلیزر گفت: روز هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران مذاكراتی چهار ساعته برای تعمیق همكاری های دوجانبه در بخش كشاورزی داشتیم و به نظر می رسد كه در ماه های آینده، شاهد عملیاتی شدن توافق های دو كشور خواهیم بود.
معاون وزیر تغذیه و كشاورزی جمهوری فدرال آلمان با اشاره به مشاركت انجمن كشاورزان كشور آلمان موسوم به DLG در برگزاری دوازدهمین نمایشگاه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی كشاورزی،‌ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری شیراز گفت: این نمایشگاه، نخستین نمایشگاهی در خارج از مرزهای آلمان است كه افزون بر 30 شركت آلمانی در آن حضور دارند.
وی گفت: علاوه بر این نمایشگاه، شركت های آلمانی در ماه های آینده در نمایشگاه های ایران فیس و ایران فود نیز شركت خواهند كرد.
در این جلسه كه با حضور مشاور عالی وزیر جهاد كشاورزی ایران برگزار شد، معاون امور زراعت این وزارتخانه بر تقویت و توسعه همكاری های دوجانبه با آلمان در بخش كشاورزی تاكید كرد.
عباس كشاورز گفت: كشاورزان، كارشناسان و صاحب نظران بخش كشاورزی ایران در بسیاری از اقدامات موفقیت آمیز كشاورزی مانند فناوری صنایع لبنی، ماشین های كشاورزی، سموم و آفت كش ها همكاری موثر آلمان را انكارناپذیر می دانند.
معاون وزیر جهاد كشاورزی با بیان این كه انتظار ما برای دوره جدید، گسترش همكاری ها و هم افزایی بیشتر بین دو كشور از طریق تقویت بخش خصوصی است، اظهار امیدواری كرد: مذاكرات و توافق های صورت گرفته، فضا را برای گسترش این همكاری ها بین دو طرف هر چه زودتر فراهم كند.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان فارس نیز در این كارگروه بیان داشت: این استان با تولید حدود 10 درصد از محصولات زراعی و 17درصد تولیدات باغی، در این دو بخش مقام نخست را دارد.
محمد مهدی قاسمی افزود: استان فارس با 364 هزار هكتار سطح زیركشت دائمی محصولات كشاورزی حائز رتبه اول كشور است.
فریدون فرقانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی استان فارس نیز آمادگی این اتاق و فعالان بخش كشاورزی استان را برای تشكیل نخستین موسسه تحقیقاتی نوآوری در بخش كشاورزی در فارس با مشاركت كشور آلمان اعلام كرد.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی كشاورزی،‌ماشین آلات، نهاده ها و آبیاری شامگاه سه شنبه هفتم اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس در شیراز گشایش یافت.
نمایندگان 82 شركت خارجی و 152 شركت داخلی در این نمایشگاه بین المللی كه تا پایان روز نهم اردیبهشت ماه جاری ادامه خواهد داشت، توانمندی ها و دستاوردهای خود در عرصه كشاورزی را ارائه داده اند.
بنا بر اعلام رئیس سازمان جهاد كشاورزی فارس، كشور آلمان با مشاركت 35 شركت بیشترین شركت كننده را در این نمایشگاه به خود اختصاص داده است.
بر این اساس، از هر یك از كشورهای فرانسه و تركیه 16 شركت، دو شركت از كشور چین و 13 شركت از كشورهای اسپانیا و هلند در این نمایشگاه شركت كرده اند.
این نمایشگاه با مشاركت انجمن كشاورزان كشور آلمان موسوم به DLG برپا شده و این انجمن بین المللی دو نشست تخصصی جانبی این نمایشگاه را با حضور استادان دانشگاه و متخصصان آلمانی روزهای هشتم و نهم اردیبهشت در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی استان فارس برپا كرد.
این نشست های تخصصی با موضوع مكانیزاسیون بخش كشاورزی، كاهش مصرف آب در تولید محصولات كشاورزی، مسائل آب و آبیاری و كشت گلخانه ای برگزار شد.
جمهوری فدرال آلمان به مركزیت برلین در قاره اروپا واقع شده است.
2027 /6118

سرخط اخبار استان‌ها