۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۳۴
کد خبر: 82435513
T T
۰ نفر
موسوی جزایری: نگران انتقال آب استان خوزستان هستیم/ ما به طور واقعی با كمبود آب مواجهیم

تهران-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این كه ما به طور واقعی با كمبود آب در استان مواجهیم گفت: آنچه كه ما را نگران كرده مساله انتقال آب خوزستان است چرا كه برای كشاورزی و هم نتیجه بخش بودن طرح رهبر معظم انقلاب و هم احیای تالاب ها، نیاز به آب داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری روز شنبه در حاشیه نشست مدیریت بحران كه به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: این جلسه بنا به دعوت معاون اول رییس جمهوری برگزار شد كه در آن جمعی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و چند تن از وزرا كه در مساله بحران قطعی آب، برق و مخابرات مسوول بودند، حضور داشتند.
آیت الله جزایری این جلسه را مفید عنوان كرد و گفت: مسایل و مشكلات استان به صورت مفصل مورد بحث و گفت و گو گرفت. همچنین در خصوص تصمیمات اجرایی كه وزارت نیرو در رابطه با قطعی برق ، آب و مخابرات اتخاذ كرده و در مورد راه حل های سریع و عاجلی گفت و گو شد كه در حد امكان ، چه دولتی چه مردمی و حتی نیروهای مسلح وجود دارد و باید در این رابطه بسیج شوند.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: بحثی هم در رابطه با كانون های بحران ریزگردها و گرد و خاك مطرح شد چرا كه (منشاء) ریزگردها بخشی از غرب كشور است كه مربوط به كشورهای عراق و دیگر همسایه ها می شود و بخشی هم از سمت شرق و هم در داخل كشور خودمان است.
آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: وزیر جهادكشاورزی گزارشاتی دادند و ما هم پیشنهاداتی داشتیم. بعضی از كارهای وزارت نیرو و هم جهاد كشاورزی احتیاج به مصوبه داشت و دستوری از طرف كمیسیون بحران می خواست كه در این جلسه انجام و مصوبات لازم داده شد.
وی گفت: مساله دیگری كه ما را نگران كرده و خاطرمان از این بابت مشوش است مساله انتقال آب است چرا كه برای كشاورزی و نتیجه بخش بودن طرح رهبری و هم احیای تالاب ها نیاز به آب داریم. بحران گرد و خاك در مناطق هندیجان ، امیدیه و ماهشهر نبود آب است كه در حوزه رودخانه زهره قرار دارند و آب به آنها نمی رسد. ما با كمبود آب به طور واقعی مواجه هستیم.
نماینده وقی فقیه در استان خوزستان گفت: ما این مشكلات را در این جلسه به جد مطرح كردیم و نمایندگان و استاندار و رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان نیز بر این مساله تاكید داشتند.
آیت الله موسوی جزایری افزود: در این جلسه از اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و وزرا و اعضای جلسه دعوت كردیم در زمانی كه كمی كارها پیش رفت و عملیاتی شد، برای ایجاد خاطرجمعی و آرامش در بین مردم، جلسه بعدی را در استان خوزستان تشكیل دهیم كه مورد قبول واقع شد.
وی در پایان گفت : باید از استاندار خوزستان كه در راستای حل مشكلات مردم به طور شبانه روز وقت گذاشتند تشكر كنم و امیدواریم كه تصمیمات گرفته شده و كارهایی كه در این استان انجام شده به نتیجه مطلوب برسد و بتوانیم خطرات را از مردم برطرف و رضایت آنها را جلب كنیم.
نشست ستاد مدیریت بحران كشور به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری صبح امروز برای بررسی مشكلات ایجاد شده در استان خوزستان برگزار شد.
در این نشست كه صبح شنبه در دفتر معاون اول رئیس جمهوری با هدف بررسی آخرین وضعیت شهرهای آسیب دیده استان خوزستان به علت ریزگردها و قطعی آب و برق برگزار شد، سرلشكر محمد حسین باقری رئیس ستاد كل نیروهای مسلح، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات و حمید چیت چیان وزیر نیرو حضور داشتند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور، علی ربیعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، اكبر تركان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد اقتصادی و تجاری، معصومه ابتكار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، محمود حجتی وزیر جهاد كشاورزی، غلامرضا شریعتی استاندار و آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان دیگر اعضای شركت كننده در این نشست بودند.
سیام**1058**1449**خبرنگار: محمد افضلی*انتشاردهنده: امیر كاردان راد

سرخط اخبار سیاست