۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۱۲

استاندار سمنان:

۲۰ قرار داد سرمایه گذاری در جهاد کشاورزی استان سمنان امضا شد

۲۰ قرار داد سرمایه گذاری در جهاد کشاورزی استان سمنان امضا شد

دامغان - استاندار سمنان با بیان اینکه ۲۰ قرار داد سرمایه گذاری در جهاد کشاورزی استان امضا شده است، گفت: ارزش این قرار دادها ۵۲۷میلیارد تومان برآورد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا خباز در خلال آئین پایانی جشنواره ملی پسته که غروب آدینه در سالن هلال احمر دامغان برگزار شد، با اشاره به اقدامات مثبت دولت در زمینه ترویج کشاورزی، ابراز داشت: کشاورزی معیارهای اقتصاد مقاومتی، یعنی اشتغال زایی، درون زایی، برون گرایی، تولید محوری و ... را دارد که دولت نیز در زمینه اصلاح الگوی کشت با توجه به کمبود آب، آبیاری تحت فشار و ... اقدامات خوب تامینی را انجام داده است.

وی افزود: امضا شدن ۲۰قرار داد سرمایه گذاری در بخش های زیر مجموعه جهاد کشاورزی استان با حضور سرمایه گذاران بومی و غیر بومی در اقصی نقاط استان، نوید روزهای خوب برای کشاورزی استان سمنان را می دهد که باید نسبت به تقویت زیرساخت های آن اهتمام ویژه داشت.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۱۰میلیارد تومان از میزان انعقاد قراردادهای مذکور در دامغان تخصیص خواهد یافت، گفت: این میزان اعتبارات، تحت سه پروژۀ تعریف شده توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی به دامغان سرازیر خواهد شد.

خباز با اشاره به ظرفیت پسته دامغان در امر صادرات و ارزش افزوده، خاطرنشان کرد: ثبت جهانی پسته دامغان به عنوان یک مالکیت معنوی مطرح است که این امر می تواند در زمینه جذب سرمایه گذار ما را یاری رساند.

وی افزود: ۳۰ درصد سرمایه گذاری برای محصول پسته پول و امکانات آن است و۷۰ درصد دیگر به بِرَند این محصول بستگی دارد لذا باید به سوی برند سازی در کنار ثبت جهانی باشیم.

استاندار سمنان همچنین گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم در بخش ترویج کشاورزی و سرمایه گذاری، آموزش به کشاورزان و بهره برداران است که این امر نیز باید با اهتمام نهاد های ذی ربط مانند جهاد و همچنین ان جی او های فعال در این زمینه مانند خانه کارگر و ... صورت بپذیرد.

خباز افزود: کشاورزان نباید نسبت به آموزش های حرفه ای محروم باشند چرا که سمنان، استانی مستعد است و لازمه بهره برداری از این استعداد، آموزش های حرفه ای محسوب می شود.

سومین جشنواره ملی پسته از ۲۴ تا ۲۶ شهریور در دامغان برگزار شد.

کد خبر 3770963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha