۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82196902
T T
۰ نفر

100 هكتار گلخانه در استان قزوین احداث می شود

۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82196902
100 هكتار گلخانه در استان قزوین احداث می شود

قزوین - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی قزوین گفت: كار احداث 100 هكتار گلخانه امسال از سوی بخش خصوصی در استان به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی قزوین، نیازعلی ابراهیمی پاك روز یكشنبه در ستاد گلخانه های استان با اشاره به سیاست های دولت در حمایت از طرح های تولید محصولات كشاورزی در محیط بسته (گلخانه)، افزود: با استفاده از این شیوه ضمن افزایش راندمان تولید، مصرف آب در بخش كشاورزی نیز كاهش پیدا خواهد كرد.
وی، گسترش كشت گلخانه ای را یكی از اولویت های سازمان جهاد كشاورزی قزوین دانست و ادامه داد: براساس برنامه مصوب وزارت جهاد كشاورزی، امسال 20 هكتار گلخانه باید در استان ایجاد شود كه با برنامه ریزی انجام شده درصدد افزایش این سطح به پنج برابر این میزان هستیم.
ابراهیمی پاك با اشاره به كاهش سطح سفره های آب زیرزمینی و كشت محصولات آب بر، توسعه گلخانه و محصول در این فضاها را تنها راه استفاده بهینه از منابع آبی استان دانست.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین در ادامه با اشاره به سیاست موجود در حمایت از طرح های توسعه گلخانه ای، گفت: دولت به این نوع طرح ها تسهیلات ویژه با سود بانكی مناسب پرداخت می كند.
ابراهیمی پاك در پایان خواستار جذب سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای گلخانه ای استان شد.
در حال حاضر 104 واحد گلخانه ای در استان قزوین مشغول به فعالیت هستند كه از این تعداد 86 واحد به تولید انواع صیفی جات و 18 واحد نیز به تولید گل و گیاهان زینتی می پردازند.
مساحت واحدهای گلخانه ای استان قزوین 51 هكتار است.
3013/8054

سرخط اخبار استان‌ها