۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۵۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

سیاست حمایت از کشاورزان برای کشت چغندر قند اعمال شود

سیاست حمایت از کشاورزان برای کشت چغندر قند اعمال شود

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بمنظور تشویق و ترغیب کشاورزان، باید سیاست های حمایتی از آنان برای کشت چغندر قند بکار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نیاز علی ابراهیمی پاک صبح سه شنبه در جلسه وضعیت چغندر قند در سال جاری که با حضور معاونین و مدیران این سازمان برگزار شد اظهار کرد: کارخانه قند باید سیاست های حمایتی را از کشاورزان برای کشت چغندر قند انجام دهد در غیر اینصورت نمی توان کشاورزان را به کشت چغندر قند اجبار کرد.

وی افزود: کارخانه قند باید تعهد خود را به کشاورزان انجام دهد تا بهره برداران رغبت بیشتری برای کشت محصول داشته باشند.

ابراهیمی پاک خاطرنشان کرد: عدم پرداخت مطالبات کشاورزان توسط کارخانه قند باعث بی رغبتی چغندرکاران به کشت این محصول شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: کارخانه قند قزوین می بایستی برای کشت چغندرقند برنامه ریزی کند در غیر اینصورت کشاورزان این محصول را کشت نخواهند کرد که به ضرر کارخانه خواهد شد.

ابراهیمی پاک با بیان اینکه فعالیت کارخانه قند به کشاورزان منطقه بستگی دارد خاطر نشان کرد: وظیفه ما تولید در بخش کشاورزی است و از تولید کنندگان نیز حمایت خواهیم کرد اما اگر شرکت های تولیدی وابسته به بخش کشاورزی همراه با بخش نباشند باید چاره ای اندیشید.

فرزاد خوش اخلاق مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز گفت: سطح زیر کشت چغندر قند در سالجاری دو هزار و پنج هکتار است که  از این میزان سطح زیر کشت بیش از ۸۲هزار و ۲۵۰ تن  چغندر قند تولید شد.

کد خبر 3039916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha